Hjælp – Kundeservice og kontakt
Ring til os
Hvis du har brug for et svar nu og her, kan du ringe ind til DOT på tlf. 7015 7000
Vi kan blandt andet rådgive omkring hvordan du kommer fra A til B, hvilke regler der er for de forskellige transportmidler samt hvilken billettype som vil passe bedst.
Skriv til os
Her er links til kontaktformularer, hvor du kan kontakte os omkring bus/lokalbane, tog eller metro:
- Kontakt os vedrørende bus/lokaltog
- Kontakt os vedrørende tog
- Kontakt os vedrørende metro
- For generelle henvendelser (fx vedr. apps eller billetter) kan du frit vælge en af ovenstående kontaktformularer
Du kan også kontakte os på Facebook.
Alle selskaber i DOT kan hjælpe med henvendelser vedrørende DOT Billetter App og mobile tjenester.
Ring til os på tlf. 7015 7000 og vælg vilkårligt en af transportformerne - eller skriv via en af kontaktformularerne ovenfor.
You may call Rejsekort customer service directly Monday-Friday at 8:00-18:00 and Saturdays 10:00-15:00 on tel. +45 7011 3333.
Du skal efterlyse dine tabte genstande hos det selskab, du har rejst med.
Se hittegods kontaktmuligheder
Trafikselskaberne har forskellige procedurer for, hvor længe de opbevarer fundne ting.
For mere information, kontakt DOTs kundeservice på telefon +45 7015 7000.
Hvis du ønsker at klage, skal du kontakte det selskab, du har rejst med.
- Kontakt Movia vedrørende bus/lokaltog
- Kontakt DSB vedrørende tog
- Kontakt Metroselskabet vedrørende metro
Hvis du allerede har kontaktet Movia, DSB eller Metroselskabet, og du er utilfreds med afgørelsen, kan du klage til Ankenævnet for Bus, Tog og Metro. Læs mere på www.abtm.dk.
Hvis du har modtaget et skriftligt svar fra DSB, og du er utilfreds med afgørelsen, kan du kontakte DSB’s kundeambassadør.
De fælles landsdækkende rejseregler gælder for rejser med busser, havnebusser, Metro, lokalbanetog samt rejser med Arriva Tog og DSB.
Du vil få udstedt en kontrolafgift, hvis personalet i bus, tog eller metro vurderer, at du ikke har gyldig billet eller kort til din rejse.
Hvis du vil klage over din kontrolafgift, kan du kontakte os online.
Bemærk at din klage skal sendes senest 14 dage efter kontrolafgiften er udstedt.
Prisen på en kontrolafgift kan ikke nedsættes selv om du er studerende, lærling, kontanthjælpsmodtager eller pensionist.
Bus: https://dinoffentligetransport.dk/kundeservice/service/kontrolafgift/kontrolafgift-i-bussen/
Lokaltog: https://www.lokaltog.dk/kontakt/
Tog: https://www.dsb.dk/en/vis/
Metro: https://intl.m.dk/travel-information/customer-service-and-travel-regulations/