Spær kort

Hvis en elev ikke længere skal bruge sit kort, har du mulighed for at spærrer kortet. Man kan spærre pr. dags dato eller man kan spærre fx en ugen frem. Refusionen går i gang fra dagen efter kortet er blevet spærret.

Har du rettelser til et kort skal du spærrer kortet, tilpasse oplysninger og bestille et nyt. Du kan ikke lave rettelser til eksisterende kort.

Restperioden (fra dato efter spærringsdato til slutdato) tilbagebetales til betaleren på kortet. De 50 kr. for selve kortet - tilbagebetales ikke.

Klik i kassen herunder for at se hvordan du spærrer et kort.

Spær kort
Sådan spærrer du et kort

Hvis eleven efterfølgende skal bruge et nyt kort, og du ønsker at give eleven et midlertidigt kort, indtil det nye kommer, skal du spærre kortet 8 dage frem i tiden, da det nye kort tidligst kan være gyldigt om 8 dage.

Hvis du ønsker at spærrer et kort du lige har bestilt, skal du vente indtil der kommer kortnummer på kortet. Der kan gå op til 3 dage inden kortnummer modtages.

Sådan gør du:
Find eleven på Elevadministrationssiden.
Kilk på elevens navn.
Scroll forbi elevens stamdata, til du kommer til "Elevens skolekort på Rejsekort"
I det blå bånd på tværs af skærmen finder du "Spær og refunder" i højre hjørne.
Tryk på linket og følg anvisningen, som systemet giver.
Hvis du har rettelser til kortet (f.eks. zoner eller betaler), skal du rette, inden du bestiller et nyt kort.
Restbeløbet på det spærrede kort tilbagebetales automatisk til betaleren. Der dannes en ny faktura på det nye kort, som automatisk fremsendes.

OBS: Der fremsendes ikke kreditnotaer - de kan i stedet ses efter cirka 10-12 dage i MitSkolekort under fanen "faktura og kreditnotaer"

Se mere om hvordan du spærrer et kort under punkt 14 i manualen. 

Kontakt Skolekort

Hvis du har læst alle spørgsmålene og informationen igennem, og du ikke fandt svar på hvad du søgte, kan du kontakte Skolekort her. 

Kontakt Skolekort om spærring af skolekort