Betaler for elev i anden kommune

Har du en elev, der skal gå i skole i en anden kommune, men som din kommune skal betale for, skal du udfylde informationer her.

Det er altid betalerens oplysninger, der skal angives, og mailen skal afsendes af betaleren.

OBS: Kun elever, der modtager undervisning svarende til folkeskoleniveau, kan komme i betragtning til skolekort.

Ofte stillede spørgsmål om betaling for elev i anden kommune
Betaler er ikke oprettet på skole

Hvis du modtager besked fra en kommune om at de skal betale for et skolekort, og du ikke har denne betaler oprettet, skal du henvise kommunen til at udfylde denne.

Betaleren skal herefter sende den udfyldt formular via mail i bunden af siden, til skolekort.

Når kommunen er oprettet som betaler, får de besked fra skolekort. Kommunen skal herefter henvende sig til skolen, om at de nu er blevet betaler. Hvis kommunen har flere EAN-numre oprettet på samme skole, skal de oplyse, hvilket der skal bruges til hvilken elev.

Det er efterfølgende skolens ansvar, at der vælges den rigtige betaler. Dette skal ske, inden skolekortet bestilles.

Vælg rette betaler

Rette betaler skal vælges, inden kortet bestilles.

Du vælger den rette betaler således:
Find eleven på elevadministration. Du skal markere ude til højre i det lille felt og trykke på knappen "ret markerede".

Du skal udfylde klasse, herefter lokation (hvis der er flere skolelokationer), efterfulgt af feltet "betaler og produktopsætning".
Ved hjælp af pil ned kan du vælge mellem de oprettede betalere på din skole. hvis du f.eks. har flere betalere oprettet fra samme kommune og er i tvivl om, hvilken du skal vælge, så kontakt kommunen inden du vælger.

Når rettet betaler er valgt, trykker du på "gem". Du kan nu bestille kortet, hvis du ikke har flere rettelser.

Kontakt Skolekort

Hvis du har læst alle spørgsmålene og informationen igennem, og du ikke fandt svar på hvad du søgte, kan du kontakte Skolekort her. 

Kontakt Skolekort om betaling for elev i anden kommune