Flextur er for alle
Du kan bestille din flextur online, i flextrafik-appen, på selvbetjeningen eller ved at ringe til Movias Kundecenter på 70 26 27 27.
Prisen afhænger af, hvor du kører, og hvor langt du kører. Du kender altid prisen for din flextur inden du godkender din bestilling. Bestiller du online eller i appen får du 10 pct. rabat.

Her kan du bestille en flextur
- Allerød
- Ballerup
- Brøndby
- Dragør
- Egedal
- Faxe
- Fredensborg
- Frederikssund
- Furesø
- Gentofte
- Gladsaxe
- Gribskov
- Guldborgsund
- Halsnæs
- Helsingør
- Hillerød
- Holbæk
- Høje Taastrup
- Hørsholm
- Ishøj
- Kalundborg
- Køge
- Lejre
- Lolland
- Lyngby-Taarbæk
- Næstved
- Odsherred
- Ringsted
- Roskilde
- Rudersdal
- Slagelse
- Solrød
- Sorø
- Stevns
- Vallensbæk
- Vordingborg
Spørgsmål til flextur
Ja, alle kan bestille en flextur til alle formål i de kommuner, der tilbyder flextur.
Prisen afhænger af, hvor du kører og hvor langt du kører. Kommunerne bestemmer om prisen skal være 31, 47, 62 eller 78 kr. for turene. Hvis du krydser en kommunegrænse er prisen altid 45 kr.
Prisen er inklusiv 10 kilometers kørsel. Herefter skal du betale 8 kr. per kilometer op til 20 kilometer. Herefter 16 kr. per kilometer.
Du vil altid blive oplyst om prisen for din flextur inden du godkender bestillingen. Børn under 16 år betaler halv pris. Læs mere på moviatrafik.dkDu kan bestille online på movia.flextrafik.dk, i flextrafik-appen eller ved at ringe til 70 26 27 27 (Movias Kundecenter).
Du får 10 pct. rabat hvis du bestiller online eller i appen.Du kan benytte flextur, når både start- og slutadressen ligger i en kommune, der tilbyder flextur.
Flextur har ikke en fast køreplan. Det er kollektiv transport, som du selv bestiller, når du har behov for det. Flextur kan anvendes alle ugens dage fra kl. 06:00-23:00. Turen kan godt slutte senere, men den skal være påbegyndt før kl. 23.00.
Omkring jul og nytår gælder der særlige åbningstider. Hold dig opdateret på Movias hjemmeside.
Flextur er koordineret kollektiv transport. Det betyder, at der kan være andre passagerer med i bilen. Af samme årsag vil du for det meste opleve at turen er længere end den direkte tur fra A til B, fordi andre passagerer skal hentes eller sættes af.
Du betaler altid kun for den direkte køretid fra A til B.
Hvis du bestiller flexturen online, trækkes betalingen automatisk på det betalingskort du har tilmeldt via selvbetjeningen på movia.flextrafik.dk. Det sker fem hverdage efter at turen er kørt, og Movia sender samtidig en kvittering pr. mail.
Hvis du bestiller turen telefonisk, skal du enten betale kontant til chaufføren eller være tilmeldt som flextur-kunde med fakturabetaling.Der må maksimalt medbringes et dyr, det skal være i en taske eller transportkasse. Derudover er service- og førerhunde velkomne på flexturen.
Hvis du gerne vil medbringe en barnevogn/klapvogn, skal bestillingen foretages telefonisk. Du skal i øvrigt selv medbringe autostol eller selepude til dit barn (under 135 cm), så barnet kan spændes forsvarligt fast.Du kan læse flere regler og spørgsmål og se Movias vejledningsvideoer på moviatrafik.dk. Du kan også ringe til Movias Kundecenter på 70 26 27 27.