Privatlivspolitik for Travel Pass
Travel Pass er en billet til bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn, som i en begrænset periode kan købes af kongresdeltagere i forbindelse med specifikke kongresser.
Travel Pass bestilles via et direkte link til en købsside, som kongresdeltagerne modtager fra kongresarrangøren, og billetten leveres via e-mail som vedhæftet pdf-fil. Den rejsende kan printe billetten eller vise billetten på sin smartphone.
Travel Pass udbydes og ejes af Din Offentlige Transport (DOT), Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby, CVR 38181793.
DOT - Din Offentlige Transport er et samarbejde mellem DSB, Metro og Movia (”Trafikselskaberne”), som har til formål at sikre en god kundeoplevelse under rejser på tværs af transportformer på Sjælland, Lolland, Falster og Møn. DOT og Trafikselskaberne er i fællesskab dataansvarlige og dermed ansvarlige for, at vores behandling af dine personoplysninger lever op til databeskyttelsesreglerne. DOT videregiver data til DSB, Movia og Metroselskabet med henblik på selvstændig sagsbehandling ved kundehenvendelser, behandling af kontrolafgiftssager ol. I disse tilfælde vil det pågældende trafikselskab alene være dataansvarlig for behandlingen.
DOT - Din Offentlige Transport er et samarbejde mellem DSB, Metro og Movia (”Trafikselskaberne”), som har til formål at sikre en god kundeoplevelse under rejser på tværs af transportformer på Sjælland, Lolland, Falster og Møn. DOT og Trafikselskaberne er i fællesskab dataansvarlige og dermed ansvarlige for, at vores behandling af dine personoplysninger lever op til databeskyttelsesreglerne. DOT videregiver data til DSB, Movia og Metroselskabet med henblik på selvstændig sagsbehandling ved kundehenvendelser, behandling af kontrolafgiftssager ol. I disse tilfælde vil det pågældende trafikselskab alene være dataansvarlig for behandlingen.
Behandling af dine personoplysninger
Når du køber et Travel Pass, indsamler vi oplysninger om dig og din rejse med det formål at kunne foretage salget af billetten. Oplysningerne indsamles med hjemmel i Persondataforordningens art. 6, stk. 1, litra b), da oplysningerne er nødvendige for, at vi kan opfylde vores aftale med dig.
Vi indsamler og opbevarer kun de data, der er nødvendige for, at vi kan behandle dit køb og levere de produkter, du har bestilt, herunder opkræve betaling, føre kontrol af billetten under din rejse, fejlfinde og servicere dig ved henvendelse til kundeservice.
I tilfælde af konkret mistanke om misbrug af Travel Pass kan dine oplysninger desuden blive brugt i forbindelse med undersøgelser af eventuelle uregelmæssigheder. Formålet er at forebygge og afsløre uregelmæssigheder, som kan medføre tab for DOT. Hjemlen er vores berettigede interesse i at opnå formålet, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra e.
Disse data samler vi
Følgende personoplysninger behandles, når du køber et Travel Pass:
- Din e-mailadresse
- Dit navn
- De sidste 4 cifre på det ID, du har valgt at benytte som legitimation i forbindelse med rejsen
- Billet- og ordrenummer
- Købstidspunkt
- Billettens gyldighedsperiode og -område (gyldige zoner)
- Billwerk+ transaktionsnummeret for købet
Databehandlere og videregivelse
Oplysninger, som indsamles og behandles af Trafikselskaberne, opbevares dels hos Trafikselskaberne, dels hos Trafikselskabernes leverandører af databehandling (herefter kaldet ”Databehandlere”).
Med henblik på kontrol og validering af din billet samt bogholderi videregives dine data og oplysninger om dine billetter til DSB (Telegade 2, 2630 Taastrup, CVR nr. 25050053), der fører regnskab med købene og drifter den fælles landsdækkende platform for billetkontrol.
Herudover videregives dine transaktions- og bankoplysninger til Billwerk+ og Nets, da disse to formidler din betaling af den købte billet.
Dine rettigheder
Du har ret til at få oplyst, om vi behandler personoplysninger om dig, samt:
Mail: dpo@dsb.dk
Se DSBs privatlivspolitik Movia
Mail: dpo.moviatrafik@bechbruun.com
Se Movias privatlivspolitik Metroselskabet
Mail: dpo@m.dk
Se Metroselskabets privatlivspolitik Hvis du ikke er enig i besvarelsen af din klage, kan du klage til Datatilsynet. Læs mere på www.datatilsynet.dk. Version 1.1, 18. april 2024
- Hvilke oplysninger vi behandler
- Formålet/formålene med behandlingen
- Hvem vi videregiver oplysningerne til
- Hvor længe vi opbevarer dine oplysninger eller de kriterier, der anvendes til at fastlægge tidsrummet.
Mail: dpo@dsb.dk
Se DSBs privatlivspolitik Movia
Mail: dpo.moviatrafik@bechbruun.com
Se Movias privatlivspolitik Metroselskabet
Mail: dpo@m.dk
Se Metroselskabets privatlivspolitik Hvis du ikke er enig i besvarelsen af din klage, kan du klage til Datatilsynet. Læs mere på www.datatilsynet.dk. Version 1.1, 18. april 2024