Om DOT

Aktiviteter i DOT
DOT udvikler og vedligeholder app'en DOT Billetter, som giver de rejsende en hurtig og enkel digital platform til køb af billetter og periodekort.
DOT's facebookside skal være en enkel, digital kontaktflade til den offentlige transport, hvor de rejsende kan få aktuel information og mulighed for at stille spørgsmål om den offentlige transport.
DOTs hjemmeside skal være en fælles indgang til den offentlige transport på Sjælland, Lolland, Falster og Møn, hvor de rejsende kan finde informationer og svar om billetter, priser, rejseregler, køreplaner og meget andet.
DOT indgår i det landsdækkende samarbejde om rejseregler for den offentlige transport.
DOT opsætter skilte og skærme på trafikale knudepunkter, som skal gøre det nemmere for passagererne at skifte mellem bus, tog og metro.
DOT har udarbejdet et fælles trafikinformationskoncept, som sikrer at DSB, Movia og Metroselskabet anvender det samme sprogbrug og samme visning af trafikinformation på skilte og skærme.
Formålet er at gøre trafikinformation nemt at forstå og hurtigt at afkode for de rejsende.
DOT administrerer en digital platform, hvor trafikselskaberne orienterer hinanden om trafikale driftsudfordringer, så den samlede offentlige transport er bedre informeret og dermed mere driftsikker.
DOT som organisation
DOTs strategi
DOTs organisation
Rapporter
Årsrapporter
Her kan du læse DOTs årsrapporter. Årsrapporten åbner i PDF.
Tilfredshedsmåling
DOT laver hvert år en kendskabsmåling blandt DOT-kunder, der kører med offentlig transport på Sjælland, Lolland/Falster og i Hovedstadsområdet.
Prisudvikling
Her kan du se udviklingen i priser for billetter og kort siden 1979.
Priser for Sjælland 2017 - 2020
Priser for Sydsjælland 2012 - 2016