Mobilbilletter

Du skal have modtaget din mobilbillet, inden du stiger på bussen.

Movia har GPS i alle busser, som sender information om ankomst- og afgangstider tilbage til os. Vi kan samtidig se i vores systemer, hvornår du har købt din mobilbillet. Vi har derfor mulighed for at se, om du har købt den, inden du stiger på bussen.

Vær opmærksom på, at kopiering, ændring eller videresendelse af mobilbilletter ikke er tilladt og betragtes som misbrug.

Læs mere om mobilbilletter i rejsereglerne og vejledningsdokumentet her

VÆLG ÅRSAGEN TIL DIN HENVENDELSE
Jeg havde bestilt min mobilbillet, inden jeg steg på bussen

Du skal have modtaget din mobilbillet, inden du stiger på bussen.

Hvis du ikke har mulighed for dette, skal du vente med at stige på eller købe billet på anden vis – f.eks. kontantbillet hos chaufføren.

Har du ikke modtaget din mobilbillet, inden du steg på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.

Min telefon løb tør for strøm

Du skal kunne fremvise din mobilbillet ved billetkontrollen.

Det er ikke muligt at indsende upersonlige billetter efterfølgende, da disse kan overdrages til andre. Dette gælder også mobilbilletter.

Appen virkede ikke

Hvis du ikke kan købe billet på appen, skal du købe billet på anden vis - f.eks. SMS-billet – husk at denne også skal være modtaget, inden du stiger på bussen. Har du ikke købt en mobilbillet, inden du steg på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.

Oftest skyldes problemer med appen manglende adgang til internettet, problemer med telefonens placeringstjenester, dårlig dækning eller udløbne betalingskortoplysninger.

Hjælp til DOT Billetter app.

Jeg har bestilt en SMS-billet, men jeg har ikke modtaget den

For at modtage din SMS-billet, skal du huske at svare ’Ja’ til din bestilling. Hvis du ikke svarer ’Ja’ inden for et minut, bliver din bestilling annulleret.

Hvis du har forbindelsesproblemer og derfor ikke har modtaget din SMS-billet, skal du købe billet på anden vis – eller vente med at stige på, til du har en gyldig billet.

Husk, at du skal have modtaget din SMS-billet, inden du stiger på bussen. Hvis du ikke har modtaget din SMS-billet, inden du er steget på bussen, vil du modtage en kontrolafgift.

 

Jeg var i gang med at bestille min mobilbillet, da jeg steg på bussen

Hvis du ikke har modtaget din mobilbillet, skal du vente med at stige på, eller købe billet på anden vis. Hvis din mobilbillet ikke er modtaget, inden du stiger på bussen, er den ikke gyldig, og du vil modtage en kontrolafgift.

Jeg har bestilt min SMS-billet fra en forkert zone

Du skal bestille din SMS-billet fra den zone, hvor du stiger på bussen. Du kan finde zonenummeret ved infotavlen på stoppestedet. Hvis din SMS-billet er bestilt fra en forkert startzone, er det ikke en gyldig billet, og du vil modtage en kontrolafgift.

Hjælp og vejledning til køb af SMS-billetter.