Den dag kortet bliver tilbagebetalt regnes som brugt, og kortet bliver ugyldigt fra det tidspunkt, det ønskes refunderet.

 

Tilbagebetaling før første gyldighedsdag

Du får hele kortets købspris tilbagebetalt.

 

Tilbagebetaling i gyldighedsperioden

Efter kortets gyldighedsperiode er startet, vil man få refunderet den resterende værdi til dagspris fratrukket en ikke-refunderbar periode på 8 dage. Dagen for refusionen betragtes som brugt.

 

Sådan beregnes din tilbagebetaling

Brugte dage Beregning af tilbagebetaling
0 dage Kortet tilbagebetales til købsprisen
1 dag eller mere Kortets værdi tilbagebetales fratrukket 8 dages ikke-refunderbar periode. Dagen for refusionen betragtes som brugt.

 

Gebyr

Du skal ikke betale gebyr for at få et mobilpendlerkort tilbagebetalt.

 

Udbetaling

Tilbagebetaling sker til det betalingskort som blev brugt ved købet. Der kan gå op til 5 bankdage før beløbet er til rådighed på din konto, men for visse debitkort kan der gå helt op til 30 dage.

 

Refusion af mobilpendlerkort, når du skifter telefon eller får nyt telefonnummer

Hvis du skifter smartphone eller telefonnummer, skal du downloade DOT Mobilpendlerkort app'en på din nye smartphone og købe en ny fuld periode. Du kan ringe til DOTs kundecenter på tlf. 7015 7000 og få refunderet det resterende beløb på dit gamle pendlerkort. Der er tale om fuld refusion uden fradrag for de ubrugte dage, og der opkræves ikke gebyr i dette tilfælde.

 

Kontakt os

Du kan ringe til DOTs kundecenter på telefon 70 15 70 00 for at få refunderet dit mobilpendlerkort. Du kan også skrive til DSB Kundecenter via denne formular. Vær dog opmærksom på, at ved skriftlig henvendelse kan der gå op til 10 arbejdsdage, før du får svar.

Husk at oplyse det navn, adresse og telefonnummeret, som pendlerkortet er registret med.