Du vil få udstedt en kontrolafgift, hvis personalet i bus, tog eller metro vurderer, at du ikke har gyldig billet eller kort til din rejse.

 

Du kan klage over din kontrolafgift i 14 dage

Hvis du vil klage over din kontrolafgift, kan du kontakte os online via formularerne eller skriftligt per brev til adresserne nedenfor.

Bemærk at klagen skal sendes senest 14 dage efter, at kontrolafgiften er udstedt.

OBS: Prisen på en kontrolafgift kan ikke nedsættes selv om du er studerende, lærling, kontanthjælpsmodtager eller pensionist.

Kontakt os online

 

Skriv til os

Hvis du ikke vil bruge formularerne, kan du sende et brev til en af følgende adresser:

Bus

DOT Kundecenter
Gammel Køge Landevej 3
2500 Valby

Lokalbane

Lokaltog, region H
Nordre Jernbanevej 31
3400 Hillerød

Lokaltog, region S
Toldbuen 1
4700 Næstved

Tog

DSB Kundeservice
Kontrolafgifter
Postboks 363
2630 Taastrup

Metro

Metro Kundeservice
Metrovej 3
2300 København S

Klag over en afgørelse

Har du klaget over en kontrolafgift, og ikke fået medhold i din klage, har du mulighed for at klage over afgørelsen:

Kontakt Ankenævnet for Bus, Tog og Metro