Rejsegaranti for metro

Hvis Metroen meldes en halv time eller mere forsinket, betaler vi, hvis du bliver nødt til at tage en taxa. Vi dækker din taxaregning med op til 300 kroner. I første omgang skal du selv betale taxaen, men vi refunderer din udgift.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 7015 7000.

Hvis Metroen meldes en halv time eller mere forsinket, betaler vi, hvis du bliver nødt til at tage en taxa. Vi dækker din taxaregning med op til 300 kroner. I første omgang skal du selv betale taxaen, men vi refunderer din udgift.

Hent en rejsegarantifolder på stationen eller download den som PDF (så du kan skrive den ud). I folderen finder du en kupon, som du skal udfylde og sende til Metro Kundeservice sammen med den originale taxakvittering. Du kan også fremsende informationerne og uploade taxakvitteringen via kontaktformularen, som du finder under kundeservice - vælg Rejsegaranti.

Det er en forudsætning, at taxaturen er påbegyndt ved den metrostation, hvor der var forsinkelse. Metroen kan i øvrigt ikke påtage sig erstatningsansvar for omkostninger som eventuelt følger af forsinkelsen.

Garantien gælder ikke:

  • Ved planlagte ændringer, som Metroen har varslet i god tid, det vil sige senest dagen før.
  • Force majeure (det vil sige begivenheder, som Metroen ikke har indflydelse på og ikke kan afværge eller forudse, og som i øvrigt har ekstraordinær karakter, såsom brand, krig, usædvanlige naturbegivenheder samt personpåkørsler).

Skriv til:

Metro Kundeservice
Metro Service
Metrovej 3
2300 København S

Mærk kuverten "Rejsegaranti"

Bemærk: Garantien gælder i tre måneder, efter taxaregningen er udstedt.