Mobilbilletter

Du skal have modtaget din mobilbillet på din telefon, inden du stiger på bussen. En mobilbillet skal samtidig være købt fra den zone, du stiger på bussen. Movia kan kontrollere, hvornår du har bestilt din mobilbillet.

Ofte stillede spørgsmål
Jeg har ikke modtaget min mobilbillet

Det er dit eget ansvar at have modtaget mobilbilletten på din telefon. Det er samtidig dit eget ansvar at sikre dig, at mobilbilletten er gyldig til hele rejsen. Chaufføren er ikke ansvarlig for, om din mobilbillet er modtaget på din telefon inden en eventuel billetkontrol. Kan mobilbilletten ikke fremvises til kontrolløren, får du en kontrolafgift.

Har du ikke modtaget din mobilbillet inden du stiger på bussen, skal du købe en billet hos chaufføren.

Min telefon løb tør for strøm

Det er dit eget ansvar at sørge for at have strøm på din telefon, så mobilbilletten kan fremvises til kontrolløren. Kan mobilbilletten ikke fremvises, får du en kontrolafgift.

Hvis du har et gyldigt personligt pendlerkort, men ikke kan fremvise det i kontrolsituationen, kan du få kontrolafgiften nedsat til 125 kr. Du skal udfylde klageformularen og vedhæfte et billede af dit gyldige pendlerkort senest 14 dage efter kontrolafgiften er udstedt.

Andre typer af billetter kan ikke efterfølgende indsendes som dokumentation, da de ikke er personlige og kan overdrages til andre.

Appen virkede ikke / nettet var nede

Oftest skyldes det manglende adgang til internettet, problemer med telefonens placeringstjenester, dårlig dækning eller udløbne betalingskortoplysninger. Det er ikke noget Movia har indflydelse på og det giver ikke ret til at rejse uden billet i bussen. Hvis du ikke kan købe billet på telefonen, må du købe billet på anden vis.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Skriv til os i formularen nedenfor.