Uheld og skader

Den kollektive transport er for alle, og den skal være tryg og sikker at benytte og i det hele taget være en god oplevelse for passagererne.

Har du oplevet et uheld eller en skade på din rejse med Movia, kan du kontakte os her.

Ofte stillede spørgsmål
Nytter det at skrive til Movia?

Alle henvendelser bliver taget alvorligt, registreret og behandlet i samarbejde med den private operatør, der betjener den specifikke buslinje, som klagen omhandler.

Hvad skal jeg selv gøre?

Hvis du er kommet til skade, anbefaler vi, at du tager til lægen og dér får dokumentation for skaden.

Vi råder dig også til hurtigt at kontakte dit forsikringsselskab. Derefter bør du ringe til os på tlf. 7015 7000 og taste 1, hvor en kunderådgiver er klar til at hjælpe.

Hvem har erstatningsansvaret ved uheld og skader?

Busdriften er udliciteret til private operatører, som har det eventuelle erstatningsansvar.

Har du brug for hjælp, så ring til os på tlf. 7015 7000 og tast 1, hvor en kunderådgiver sidder klar.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

 

Skriv til movia om uheld og skader