Chauffør og personale

Movias mål er, at den kollektive transport skal være så attraktiv som muligt, og vi har høje krav til opførsel og service hos chauffører og personale.

Når du kontakter Movia omkring chauffører og personale er det vigtigt, at du inkludere så mange oplysninger som muligt. Relevante oplysninger kunne være:

  • Bussens 4-cifrede nummer, der kan ses inde i bussen og flere steder udvendigt
  • Den pågældende chauffør eller kontrollørens udseende
  • Bussens nummerplade

Alle detaljer kan være en hjælp til at få sagen til at gå hurtigere. 

Ofte stillede spørgsmål
Hvilke oplysninger har Movia brug for?

Der er godt 4.000 chauffører, der kører mere end 1.000 busser for Movia. For at få identificeret den rigtige chauffør er det vigtigt med så præcise oplysninger som muligt.

Det vil være en stor hjælp, hvis du har noteret bussens 4-cifrede nummer, der kan ses inde i bussen og flere steder udvendigt.

Kan man være anonym?

Movia kan ikke tage imod en anonym klage, da henvendelsen kan få alvorlige konsekvenser for chaufføren. Chaufføren får dog ikke kendskab til dine personlige oplysninger.

Hvem er ansvarlig for chaufføren?

Chauffører er ansat hos private operatører, som Movia har udliciteret driften til. Movia har derfor ikke direkte kontakt til de enkelte chauffører. Vi sagsbehandler dog alle henvendelser om chauffører i samarbejde med den personaleansvarlige hos operatøren, der betjener den specifikke linje.

Hvem udfører billetkontrol i bussen?

Det er hovedsageligt Movias egne kontrollører, men vi har også et samarbejde med Securitas.

Alle kontrollører bærer synligt ID og følger ens retningslinjer for god service.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

 

Skriv til Movia om Chauffør og personale