Hvad søger du hjælp til?
Glemte sager
Har du glemt noget i bus, tog eller metro?
Tilbagebetaling
Har du købt en billet eller et månedskort, du ikke får brug for?
Rejsegaranti
Forsinket? Måske har du ret til kompensation.
Kontrolafgift
Betaling, klage, vilkår, spørgsmål og svar.
Rejseregler
Er du i tvivl om, hvilke regler der gælder i bus, tog og metro?
Persondata
Læs hvordan vi behandler dine persondata, når du kontakter os.
Aktuelle spørgsmål
Der kan være forskellige årsager til at dit telefonnummer er spærret for køb af billetter og kort via SMS eller i DOT Billetter app.
Hvis du har spørgsmål til spærringen, kan du kontakte kundeservice hos Movia, DSB eller Metro her:
Kontakt DSB kundeservice (I formularen skal du vælge kategorierne "DOT" og "Teknisk udfordring")
Kontakt Metro kundeservice (I formularen skal du vælge "Mobilbilletter og app")
Ja, når det er koldt udenfor, bliver der tændt for varmen i bussen. Vi forsøger at holde en gennemsnitstemperatur på 20 grader i busserne, men det kan både være lidt koldere og lidt varmere. Når en elbus er lav på batteri, kan minimumstemperaturen sættes til 16 grader, indtil bussen er ladet op igen.
Hvis du er i tvivl om, hvor mange zoner din billet skal være gyldig i, kan du på rejseplanen.dk taste, hvor du skal fra og til. Under 'Pris' kan du se, hvor mange zoner, du skal rejse i, og om der evt. er tidsrabat med rejsekort.
Hvis du ikke ligner en, der skal med bussen, kan du risikere, at chaufføren ikke bliver opmærksom på dig og kører videre. Bliver du fx siddende i læskuret, eller er optaget af din mobiltelefon, når bussen nærmer sig, er det ikke sikkert bussen stopper. Er det mørkt, er reflekser en god idé, så chaufføren bedre kan se dig.
Du kan finde dit Ungdomskort i DOT Billetter appen to dage efter din bestilling.
- Indtast dit telefonnummer i appen
- Indtast den tilsendte sms-kode
- Tryk på profil, indtast din e-mail og vælg ’Gem ændringer’
- Find en ny mail i din indbakke og bekræft din e-mail med et klik på linket
- Luk og åbn appen
- Dit Ungdomskort ligger nu i appen
Det er vigtigt, at e-mailen er den samme, som du bruger på mitungdomskort.dk.
Du finder DOT Billetter appen, hvor du plejer at hente dine apps.
Vi er her for at hjælpe dig
Hvis du har spørgsmål, ris eller ros, eller ønsker at klage over en rejse med bus, tog eller metro, kan du kontakte DOT, Metro, DSB, Movia, Lokaltog eller Rejsekort.
Bus
Ring 7015 7000 - tast 1
Man-fre kl. 7:00-18:00. Lør-, søn- og helligdage kl. 8:00-18:00
Lokaltog
Ring 48 29 87 00
Man-fre: 7:00-16:00
DSB-tog
Ring 7015 7000 - tast 2
Alle dage kl. 7:00-20:00
Metro
Ring 7015 7000 - tast 3
Man-fre kl. 8:00-16:00
DOT Billetter app
Ring 7015 7000
Tast 1, 2 eller 3
SMS-billet
Ring 7015 7000
Tast 1, 2 eller 3
DOT Webshop
Pensionistkort, skoleklassekort og institutionskort
Ring 3613 1910
Man-fre kl. 9.00-11.30
Rejsekort
Ring 7011 3333
Man-fre kl. 8:00-18:00 og lør 10:00-15:00
Rejsebillet
Ring 7011 3333 - tast 4
Man-fre kl. 8:00-16:00