Fejlbesked på iPhone: Oplever du, at der står DEMO på dit mobilpendlerkort, så opdater til nyeste version af app'en. Kortet er stadigvæk gyldigt, selv om der står DEMO.

 

Om DOT Mobilpendlerkort app

Med et mobilpendlerkort kan du rejse ubegrænset, hele døgnet – i alle busser (inkl. havnebusser), tog og metro, i de zoner det er købt til. Mobilpendlerkort sælges til korte rejser (2-8 sammenhængende zoner) eller til lange rejser (9 zoner eller mere) som en rejse mellem to relationer. Læs mere om pendlerkort til korte og lange rejser.

Mobilpendlerkort er gyldigt i en valgfri, sammenhængende periode fra mindst 30 dage op til 183 dage. Perioden vælger du selv ved bestilling. Der sælges ikke mobilpendlerkort til under 30 dage. Kortets udløb er kl. 04 døgnet efter sidste gyldighedsdato.

Mobilpendlerkortet er personligt og må kun benyttes af den person, der er registreret som bruger. Mobilpendlerkortet må desuden kun benyttes på eller sammen med den telefon, der har det telefonnummer, det er registreret under. Kortet vises i den tilhørende app.

Hent app'en DOT Mobilpendlerkort

App Store Google Play

Betaling

Første gang du køber, skal du indtaste oplysninger fra dit betalingskort. Oplysningerne kan gemmes, så du ikke behøver at indtaste dem hver gang, du fornyer dit kort. Kortoplysningerne gemmes hos DIBS, der formidler betalingen, og som du sikrer med et password, du selv vælger. Betalingskortdata ligger ikke i selve app’en og er hverken synlige eller tilgængelige for andre.

Du kan betale med følgende kort: Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro.

Fornyelse

Du får en påmindelse på din telefon et par dage før dit kort udløber. Du kan vælge at forny det med det samme eller vente til senere. Du kan også selv vælge om det skal starte lige efter det gamle udløber, eller om du vil vælge en ny periode. Den nye periode skal opfylde samme krav som da du købte kortet første gang..

Du beholder automatisk samme zoner og øvrige oplysninger på kortet, når du fornyer det. Hvis du ønsker at ændre dem, kan du vælge punktet ”Forny og opdater dine oplysninger”, så kan du frit vælge andre zoner eller ændre dine personlige oplysninger.

Tilkøbsbilletter

Du kan købe tilkøbsbilletter til ekstra zoner (udover dem du har på dit periodekort), samt til cykel eller DSB 1′. Det kan du gøre under punktet “Køb billet”. Tilkøb købt i app’en, kan kun bruges sammen med et gyldigt periodekort i app’en. Tilkøbsbilletten “hæftes” på det gyldige periodekort, i det tidsrum tilkøbsbilletten gælder.

Du kan bruge det samme gemte betalingskort du bruger når du fornyer dit periodekort, til tilkøbsbilletter, men du kan også vælge et andet.

Visning og kontrol

Når du skal vise dit kort, skal du blot åbne app’en. Hvis du har et gyldigt periodekort, vil det automatisk komme frem, når du starter app’en.

Ved kontrol eller når du stiger på en bus, skal forsiden vises. Hvis personalet beder om det, skal du bladre til stregkoden (1. bagside), der skal kunne scannes. Vær derfor opmærksom på, om din telefonskærm har skader, som umuliggør scanning. Desuden skal du kunne vise anden legitimation, der dokumenterer, at du er den person, der står som bruger af kortet, hvis du bliver bedt om det.

Har du en gyldig tilkøbsbillet, cykelbillet eller DSB 1′-tillæg, du har købt i app’en, så vises den sammen med dit gyldige periodekort (vedhæftet). Du kan fjerne den vedhæftede billet ved at klikke på periodekortet, og få billetten tilbage igen, ved at trykke på hæfteklammen. Billetten kan vendes ved at klikke på den (den har også sin egen stregkode og kontrolkode).

Har du flere gyldige billetter på samme tid, kan du bladre i dem ved at trykke på nederste hjørne.

Refusion

Periodekort kan tilbagebetales til fuld pris før første gyldighedsdag. Når gyldigheden er begyndt, modregnes de dage, kortet har været brugt. 

Tilbagebetaling sker til det samme betalingskort som blev brugt ved køb af kortet. 

Du kan læse mere om, hvordan din tilbagebetaling er beregnet her.

Rejsetidsgaranti

Rejser du med bus, metro eller lokalbane, kan du læse mere om rejsegaranti her.

Pendler du dagligt med S-tog, kan du her undersøge, om du er berettiget til kompensation ved forsinkelser under DSB Pendler Rejsetidsgaranti.

Hvis du allerede i forvejen er tilmeldt DSB Pendler Rejsetidsgaranti og har købt mobilperiodekort, skal du huske at ændre dit stamkortnummer under din profil.

Brug for hjælp?

Ring til os på tlf. 7015 7000

Skriv til os