Hvis du har problemer med DOT Mobilbilletter app kan du måske finde svaret her.

Klik på overskrifterne for at læse mere.

Vi anbefaler, at du altid opdaterer til den seneste version af app'en.

Hvis du oplever problemer med at købe billet i DOT Mobilbilletter app, fordi app'en ikke kan finde startzonen, kan du afprøve nedenstående løsningsforslag. De vil virke, hvis fejlen skyldes, at lokalisering på din telefon ikke fungerer optimalt.

1) GPS-systemprocessen på telefonen kan i nogle tilfælde holde op med at fungere korrekt. Dette kan afhjælpes ved at genstarte telefonen.


2) Hvis løsning 1. ikke virker, kan du forsøge at slå lokalitets-tjenester til og fra.


3) Hvis 2. ikke virker, kan du foretage en total nulstilling af enhedens GPS system ved at gøre følgende:
Luk alle aktive apps. Derefter sættes telefonen i Fly-tilstand. Når telefonen er sat i Fly tilstand, går du ind i ”Indstillinger” → ”Generelle indstillinger” → ”Nulstilling”.
Her vælger du ”Nulstil netværksindstillinger”

VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DETTE SLETTER ALLE GEMTE WIFI-PASSWORDS


4) Efter en genstart af telefonen kan du forsøge først at slukke og tænde for lokalitetsindstillingerne. Derefter gå ind i ”Indstillinger” → ”Anonymitet” → ”Lokalitetstjenester”. Nederst på listen vil det være muligt at vælge ”Systemtjenester”. Her kan du slå systemets brug af GPS til at finde Tidszoner fra.
Dette kan i visse tilfælde gøre GPS performance bedre.

I øjeblikket er der nogle brugere, som oplever, at betaling med deres gemte betalingskort fejler, selvom der ikke er noget i vejen med betalingskortet. Vi er ved at undersøge, hvad fejlen skyldes, og beklager besværet. Løsningen er at slette gemte betalingskort fra Indstillinger i menuen og derefter gemme betalingskortet på ny.

Når du befinder dig i DIBS-betalingsvinduet for at gemme dit betalingskort eller for at foretage et køb uden at gemme dit betalingskort, modtager du en 3D Secure (Visa og Mastercard) eller Secured by Nets (Dankort) Nets engangskode via SMS. Det kan være svært at nå at læse den 6-cifrede kode, når SMS’en kortvarigt dukker frem. Nogle brugere oplever, at hvis de minimerer app’en for at åbne SMS’en fra ”Beskeder” og derefter vender tilbage til app’en, så er de hoppet ud af købsflowet og må starte forfra. Du kan undgå dette ved at blive i app’en og trække SMS-beskeden ned ovenfra, da indholdet af den også vises via notifikationer.

Tjek om du har operativsystem 10.2 installeret på din telefon (gå til "indstillinger" > "Generelt" > "Om"). Hvis du har det, anbefaler vi at opdatere til seneste OS version.

Hvis ikke, er du velkommen til at kontakte DOT kundeservice.

Du finder en liste over dine Mobilklippekort samt deres udløbsdato via "Mobilklippekort" knappen på forsiden. På
forsiden viser tallet oven på "Mobilklippekort" knappen, hvor mange klip du har tilbage. I menuen finder du også antal gyldige
klip. Den åbner du ved at trykke på burger menuen eller ved at slide fra venstre til højre side af app'en.

  

 

 

Tilmelding i den seneste version af app'en (2.1.4) foregår på følgende måde:

1) Først spørger app'en dig, om den må sende dig meddelelser. Hvis du accepterer, betyder det, at app'en kan sende dig push notifikationer, eksempelvis for at påminde dig om udløb af dit Mobilklippekort 14 dage før udløb. App'en vil stadig virke, selvom du fravælger dette.


2) Dernæst spørger app'en dig, om app'en må bruge din lokalitet, det vil sige din GPS. Det bruger app'en til at finde din startzone. Hvis du svarer "Tillad ikke", er det ikke muligt at købe billet i app'en.


2) Derefter kan du vælge at tilmelde dig i app'en. Hvis du ønsker at vente til senere, får du igen tilbuddet, når du har valgt en billet og skal til at betale for den. Du kan ikke købe billet uden at tilmelde dig med dit telefonnummer, da du skal være registreret i systemet for at gennemføre køb. Når du har indtastet dit telefonnummer, vil du modtage en aktiveringskode via SMS. Den skal du indtaste, hvorefter du er tilmeldt.

På billetterne vises ”kontantprisen", uanset om du betaler med klip fra klippekort eller betalingskort. Du betaler dog kun prisen for antallet af benyttede klip, hvis du betaler med et klippekort. Så i tilfældet, hvor du købes en 2-zonersbillet, betaler du kun 18 kr. (9 kr. per klip), selvom der står 24 kr. på billetten.

Fra og med version 2.1.0 af app'en står prisen for billetter både i DKK og klip i produktoversigten, og i købsflowet vises "prisen" i klip, hvis du
betaler med klippekort, eller DKK, hvis du betaler med betalingskort.

Hvis du vil sikre dig, om du betalte med klip, kan du på dine kvitteringer se, om de enkelte billetter blev købt med klip
eller DKK. Kvitteringssiden finder du her.

Visning af pris i form af klip/DKK på selve billetterne vil blive rettet i en senere version af app'en.

  

Det skyldes, at app'en blev lagt på en helt ny platform den 19/4 2017, som ikke har forbindelse med den gamle. Det er derfor ikke muligt at vise tidligere billetkøb i app’en.

Men du kan fortsat finde din billet-historik på kvitteringssiden her.

Hvis du har en ældre version af app'en og oplever, at du ikke kan downloade den seneste version DOT Mobilbilletter app i App Store eller Google Play, kan du prøve at afinstallere den ældre version først og derefter hente den nyeste app i App Store/Google Play.

Det er dog ikke muligt at benytte DOT Mobilbilletter app, hvis du har en ældre operativsystem version end 4.4 på Android eller 9 på din iPhone.

Tryk på knappen "Søg rejse" på forsiden og indtast din destination, enten i form af en adresse, en station eller et interessepunkt (fx "Tivoli"). Dernæst vil du få nogle rejseforslag. Når du har valgt et af rejseforslagene og trykker "Køb billet til denne rejse", vil du komme videre i købsflowet. vær opmærksom på, at app'en kun sælger billetter på op til 8 zoner. Hvis du skal længere end det, skal du enten benytte DSB app'en, automater på stationen, betjent salg eller DSBs netbutik.

      

Følg vejledningen på siden her vedrørende overflytning ved skift af telefonnummer

Følg vejledningen på siden her

På Visa- og Mastercard reserveres der en krone i forbindelse med, at DIBS tjekker, om kortet er gyldigt. Kronen bliver automatisk frigivet igen. Dette er standard DIBS praksis, som DOT ikke har indflydelse på. 

Enkelte brugere oplever at få hvid skærm, når de forsøger at gemme deres betalingskort. Det skyldes en bug i Android System WebView, som er Androids indbyggede web-browser. Den kalder siden, hvor betalingen gennemføres. For at løse det skal du afinstallere Android System WebView og derefter opdatere den til nyeste version. Det gør du på følgende måde:

1) Find Android System WebView under dine apps:

 

2) Deaktiver den:

 

3) Aktiver den igen

 

 

4) Opdater den via Google Play Store:

Derefter skulle det være muligt at tilføje betalingskort i app’en. 
I visse tilfælde hjælper det også at opdatere selve styresystemet på telefonen. Hvis du gør det, skal du huske først at tage en sikkerhedskopi af al data på telefonen såsom billeder og kontakter.

Tryk på "Mobilklippekort" knappen på forsiden, hvorefter du får en liste over alle dine klippekort med antal gyldige klip, købsdato og udløbsdato.

   

Hvis du har sat skriftstørrelsen på din telefon til "ekstra stor", vil indtastningsfeltet til telefonnummeret ved tilmelding ikke være tilgængeligt. Løsningen er at sætte skriftstørrelsen på din telefon ned til lille eller stor.

Det vil blive rettet i en senere version af app'en.

 

Når du har købt et Mobilklippekort, kan det benyttes som betaling for billetter til 2-8 zoner. Øvrige billetter skal købes med betalingskort.

For at betale med Mobilklippekortet skal du først vælge den billet (2-8 zoner), du ønsker. Derefter vil app'en automatisk foreslå betaling med klippekortet i købsflowet. Alt, du skal gøre, er at trykke på "Køb billet" knappen. Dog vil app'en foreslå betaling med faktura, hvis du via din virksomhed er tilmeldt den service. Hvis der ikke er klip nok på klippekortet, vil du få besked om det. Hvis du ikke ønsker at købe et nyt klippekort, men ønsker at betale med betalingskort, skal du trykke på betalingsmetode-knappen og vælge betalingskort i listen på den næste side.

Tallet oven på "Klippekort" knappen På forsiden af app'en viser, hvor mange klip du har tilbage.

    

 

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Skriv til os i formularen nedenfor.