Handelsbetingelser for Travel Pass

Travel Pass er en billet til bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn, som i en begrænset periode kan købes af kongresdeltagere i forbindelse med kongresser. Travel Pass udbydes og ejes af Din Offentlige Transport (DOT), Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby, CVR 38181793.

DOT - Din Offentlige Transport er et samarbejde mellem DSB, Metro og Movia (”Trafikselskaberne”), som har til formål at sikre en god kundeoplevelse på tværs af transportformer og gøre det attraktivt at rejse bæredygtigt på Sjælland, Lolland, Falster og Møn.

Rejseregler

Rejsen er omfattet af det benyttede trafikselskabs forretningsbetingelser/rejseregler, med oplysning om rejsetidsgaranti eller rejsegaranti, erstatning ved forsinkelse, erstatningsbefordring, erstatningsansvar, tilbagebetaling mm.

Køb og levering af Travel Pass

Travel Pass bestilles og købes via et direkte link til en købsside, som kongresdeltagerne modtager fra kongresarrangøren, og billetten leveres via e-mail som vedhæftet PDF-fil. Den rejsende kan printe billetten eller vise billetten på sin smartphone. Du vil modtage dit Travel Pass som en vedhæftet PDF-fil via e-mail. Du kan printe billetten eller fremvise den på din smartphone. Du skal have modtaget din billet før påstigning. Stiger du på bus, tog eller metro, før du har modtaget din billet, rejser du uden gyldig rejsehjemmel og risikerer at få en kontrolafgift. E-mailen udgør din kvittering. Din kvittering kan ikke benyttes som billet. Kongresarrangøren kan vælge at betale transporten helt eller delvis for kongresdeltagerne med Travel Pass vouchers. Voucherkoden formidles til kongresdeltagerne alene af kongresarrangøren og ikke af DOT. Når du køber dit Travel Pass, skal voucherkoden indtastes under købsflowet, hvorefter voucherværdien fratrækkes det samlede beløb. Det er ikke muligt at benytte voucherkoden, efter købet er gennemført.

Gyldighed

Travel Pass er gyldigt fra starttidspunktet, som er angivet på din billet, og kræver ingen aktivering eller validering. Travel Pass er gyldigt til et ubegrænset antal rejser med bus, tog og metro inden for gyldighedstiden og -området (hovedstadsområdet, zone 1-99), som er printet på billetten. Sidste påstigning skal ske, inden billetten udløber. Hvis din billet udløber under din rejse, skal transportmidlet forlades ved førstkommende endestation, eller i metroen, senest 30 minutter efter billettens udløbstid. Du kan ikke skifte til anden bus, metro eller andet tog efter udløb af billetten. Hvis du mister dit Travel Pass, løber din smartphone tør for strøm, eller er du på anden måde ikke i stand til at vise din billet eller få den scannet, fx på grund af en revnet skærm, skal du købe en anden billet i en automat, DOT Billetter app eller betjent salg (fx 7-Eleven), inden du begynder din rejse. Gør du ikke det, må du påregne at skulle betale en kontrolafgift. Kopiering, forfalskning eller ændring af Travel Pass og overførsel til anden person er strafbart, og misbrug kan anmeldes til politiet. Det er endvidere strafbart at rejse på billetter, der er forfalskede eller kopierede. Skærmbilleder eller anden kopiering af billetter accepteres ikke som gyldig rejsehjemmel. Læs mere om Travel Pass på denne side

Kontrol

Travel Pass skal vises til chaufføren ved indstigning i bussen og til kontrolpersonale på forlangende i bus, tog og metro. Billetten skal vises i sin helhed, og det skal være muligt at scanne koden på billetten. Derfor skal du selv sikre, at din smartphone er i en stand, hvor dette er muligt. Vær opmærksom på, at en revnet skærm kan forhindre scanning af billetten. Billetten er kun gyldig til den rejsende, hvis navn står på billetten. Husk altid at medbringe det valgte ID, når du rejser. Dit ID skal fremvises til kontrolpersonalet på forlangende.

Betalingsmåder/Betalingskort

Travel Pass kan købes via DOTs hjemmeside med følgende betalingskort: Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro. Betalingen bliver trukket på din konto, når billetten leveres til din e-mail. Vær opmærksom på, at der kan være delvis eller fuld begrænsning på brug af betalingskort, som er udstedt i udlandet. Betaling med betalingskort understøttes af Billwerk+, hvilket sikrer, at din betaling er sikker og certificeret. For alle betalingskort er der tilføjet et ekstra sikkerhedstrin i betalingsforløbet i form af 3D Secure eller Secured by Nets, så dit betalingskort ikke kan blive misbrugt af andre. På Billwerk+’ hjemmeside og nets.eu kan du læse om sikker betaling. For yderligere information vedrørende betaling via internettet henviser vi til www.forbrug.dk.

Kvittering

E-mailen, som du modtager med det vedhæftede Travel Pass, er din kvittering.

Ændring og tilbagebetaling

Det er ikke muligt at ændre et Travel Pass. Før et Travel Pass er gyldigt, er det muligt at få tilbagebetalt det fulde beløb ved henvendelse til DOTs kundeservice. Et gyldigt Travel Pass kan som udgangspunkt ikke ombyttes, ændres eller tilbagebetales. I særlige tilfælde kan det tilbagebetales, hvis det ikke har været benyttet, f.eks. ved fejl eller afbrydelser hos trafikselskaberne. Tilbagebetaling kan kun ske ved henvendelse til DOTs kundeservice. Efter udløb af gyldighedsperioden kan et Travel Pass ikke tilbagebetales.

Gebyr

Der er intet gebyr ved køb af Travel Pass via DOTs hjemmeside.

Forbehold

Der tages forbehold for prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer samt trykfejl.

Spørgsmål og øvrige henvendelser

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer skal du kontakte DOTs kundeservice: Din Offentlige Transport
Tlf.  70 15 70 00
www.dinoffentligetransport.dk
Trafikselskaberne under Din Offentlige Transport er alle tilsluttet Ankenævnet for Bus, Tog og metro. Er du ikke tilfreds med en afgørelse truffet af et af selskaberne, har du derfor mulighed for at klage til: Ankenævnet for Bus, Tog og Metro, Automatikvej 1, 2860 Søborg, www.abtm.dk, tlf. 22 62 65 00.   Version 2.2, 2. februar 2024