Handelsbetingelser for DOT Webshop

Disse handelsbetingelser gælder for køb i DOT Webshop, der er ejet af Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby, shop@dinoffentligetransport.dk, CVR nr. 29 89 65 69. 

Bestilling

Når du køber en eller flere billetter i DOT Webshop, modtager du umiddelbart efter en ordrebekræftelse på den e-mailadresse, du har oplyst. Når din ordre bliver afsendt, modtager du samtidig en e-mail om, at din ordre er på vej. 

Betaling

I DOT Webshop kan du betale med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro og JCB. Betalingen bliver først trukket på din konto, når din ordre er afsendt.

DOT Webshop anvender DIBS Payment Services, hvilket sikrer, at din betaling er sikker og certificeret af Nets. På dibs.dk kan du læse mere om sikker betaling.

For at kunne handle som offentlig eller privat virksomhed skal du først oprette dig som erhvervs- eller offentlig kunde på webshoppens forside. Når vi har godkendt oprettelsen, modtager du en bekræftelse på e-mail.

DOT Webshop fakturerer offentlige virksomheder elektronisk via EAN, mens private virksomheder kan betale via faktura, hvor betalingsfristen er 14 dage.

Levering

Vi sender dine billetter med PostNord ­– og leverer kun til Danmark (ekskl. Færøerne og Grønland). Du kan forvente at modtage dine billetter inden for ca. fem arbejdsdage, men leveringstiden er vejledende.

Alle køb bliver tillagt leveringsomkostninger.

Det er vigtigt, at du sikrer dig, at du har modtaget de rigtige billetter. Hvis der er fejl ved billetterne, eller du ikke har modtaget dem inden for cirka fem arbejdsdage, bedes du kontakte os hurtigst muligt på shop@dinoffentligetransport.dk. Vedhæft venligst en kopi af din ordrebekræftelse.

Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret på billetterne i DOT Webshop, da persontransport er undtaget fra disse regler, jf. forbrugeraftalelovens § 1, stk. 4, nr. 4.

I visse tilfælde kan du dog få refunderet din billet. Læs mere under de enkelte billettyper

Forbehold

Vi tager forbehold for afgiftsændringer, trykfejl og tekniske fejl på hjemmesiden, udsolgte og udgåede varer samt force majeure.

Klager

Du har mulighed for at klage over køb i DOT Webshop til Ankenævnet for Bus, Tog og Metro. Før du kan klage til ankenævnet, skal du dog have rettet skriftlig henvendelse til Movia på ovennævnte adresse.

Du kan kontakte ankenævnet via www.abtm.dk eller Ankenævnet for Bus, Tog og Metro, Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby, Telefon: 36 13 18 91.  

Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop@dinoffentligetransport.dk.

Handelsbetingelser for DOT Webshop er udgivet den 15. januar 2017.

Vi forbeholder os ret til at opdatere og ændre handelsbetingelserne.