Hjælp til DOT Billetter app

In English

Hvis du er kunde i DOT Mobilpendlerkort app og har spørgsmål til, hvordan du opdaterer til DOT Billetter app, eller ikke har mulighed for at hente den nye DOT app, kan du måske finde hjælp her.

Spørgsmål og svar
Jeg er Android bruger - den nye app version crasher

Den 22. juli ved 12-tiden lancerede vi en ny Android app version.

Desværre oplevede især Samsung kunder med operativsystem 8, at app'en crashede.

Vi rettede fejlen og lagde en ny version op ved 17-tiden.

Hvis du oplever denne fejl, så opdatér til den seneste app version.

Jeg har lige købt en billet (eller pendlerkort), men der står, den er ugyldig

Nogle kunder oplever i øjeblikket, at de modtager en billet, som fremstår som ugyldig, selvom den er gyldig.

Der mangler dato/nedtællingstid på forsiden af billetten, animationen er inaktiv, og på billetdetaljesiden står der, at den er ugyldig, selvom billetten er gyldig.

Der er tale om en fejl, som vi arbejder på at løse.

Du kan godt rejse på billetten, hvis gyldighedsperioden på billetdetaljerne viser, at den er gyldig.

Kontrol- og chaufførpersonalet er orienteret om fejlen.

Mit pendlerkort udløber kl. 01.59 om natten – skal det ikke først udløbe kl. 03.59?

Jo, dit pendlerkort er gyldigt indtil kl. 03.59.59, selvom der står noget andet på pendlerkortet.

Denne fejl optræder på pendlerkort, der blev købt i den gamle DOT Mobilpendlerkort app, og som er overført til ny DOT Billetter app. Der er også enkelte tilfælde af denne fejl på pendlerkort købt i DOT Billetter app.

Når du fornyer dit pendlerkort, vil udløbstiden blive korrekt igen.

Android brugere: Jeg har lige fornyet mit pendlerkort. Pendlerkortet sprang en dag over, så jeg mangler en gyldighedsdag

Desværre var der en fejl på Android app versionen, som gjorde, at hvis man fornyede sit pendlerkort, inden det gamle pendlerkort var udløbet, så sprang det nye pendlerkort en dag over, med mindre du selv ændrede startdatoen. 

Fejlen er løst i den seneste Android app version fra den 22. juli.

Hvis det er sket for dig, skal du enten købe anden billet den dag, hvor dit gamle pendlerkort udløb kl. 03.59, eller også skal du kontakte DOT kundeservice på tlf. 70157000 og bede om at få refunderet dit pendlerkort, inden det tages i brug. Derefter kan du købe et nyt med korrekt startdato.

Der er et hvidt felt i stedet for en Aztec-kode (QR-kode) på mit overførte pendlerkort

Alle pendlerkort, som blev købt i DOT Mobilpendlerkort app og er overført til DOT Billetter app vil have en tom Aztec-kode (et hvidt felt) på billetdetaljesiden.

Kontrol- og chaufførpersonale er informeret om dette. 

Når du køber et nyt, eller fornyer dit pendlerkort i DOT Billetter app, vil pendlerkortet have en Aztec-kode.

Jeg har registreret mig med mit telefonnummer i ny DOT app, men app'en spørger ikke efter min e-mailadresse

Benytter du det telefonnummer, som du var registreret med, da du senest købte et pendlerkort i DOT Mobilpendlerkort app?

Hvis du har skiftet telefonnummer siden, så kontakt DOTs kundecenter på tlf. 70 15 70 00 (taste 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Hvordan overfører jeg mine gyldige pendlerkort?

Når du opdaterer DOT Mobilpendlerkort app til DOT Billetter app, vil du selv kunne overflytte dine gyldige og udløbne pendlerkort til den nye DOT app.

Du vil blive bedt om at indtaste dit telefonnummer og den e-mailadresse, du benyttede, da du købte dit seneste pendlerkort.

Du skal bekræfte din e-mailadresse ved at trykke på det link, du får tilsendt til din e-mailadresse.

Derefter vil dine oplysninger og pendlerkort blive overført.

Vi anbefaler dig at afsætte lidt tid til at gendanne din brugerprofil og at gøre det i Kundecentrenes åbningstid, såfremt du får brug for hjælp til gendannelsen.

Kontakt DOTs kundecenter på tlf. 70 15 70 00 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps)

Kan jeg have flere brugerprofiler med samme e-mailadresse?

Nej. I DOT Billetter app kan en e-mailadresse kun benyttes til én profil.

Hvis du har registreret den samme e-mailadresse på mere end én brugerprofil i DOT Mobilpendlerkort app, f.eks. hvis dine børn er eller var oprettet med din e-mail, vil e-mailen på alle profilerne blive slettet.

Din brugerprofil kan derfor kun gendannes med hjælp fra Kundeservice. Kontakt DOTs kundeservice på tlf. 70 15 70 00 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps)

Du bør sikre dig, at e-mailadresserne på de enkelte profiler er unikke – også selvom en af profilerne har været inaktiv længe.

Vi migrerer pendlerkort købt fra og med september 2018, så fra da af til nu må der ikke være e-mail-sammenfald på brugerprofiler.

Kan DOT Mobilpendlerkort app med ældre OS-versioner hente den nye DOT app?

Den nye app understøtter af sikkerhedsmæssige årsager ikke Android-operativsystemets (OS) versioner under version 5, og iOS versioner under 11.

Det betyder, at du skal opdatere din telefons operativsystem til minimum version 5.0 (Android) og version 11.4 (iOS) for at kunne flytte dit pendlerkort over i den nye DOT Billetter app.

Hvis din iPhone har en operativsystem version mellem 11 og 11.4 skal den først opdateres til nyeste operativsystem.

I teorien understøttes Android OS 5 også, og dermed vil du kunne opdatere DOT Mobilpendlerkort til DOT Billetter app, men vi har ikke testet Android app’en med OS-version 5 og kan derfor ikke garantere, at app’en vil virke fejlfrit.

DOT Mobilpendlerkort app brugere, som ikke kan opdatere til DOT Billetter app, henviser vi til at købe pendlerkort på Rejsekort eller Rejsekort pendler kombi.

Du vil kunne fremvise pendlerkort i DOT Mobilpendlerkort app, indtil de udløber, men du kan ikke foretage nye køb, heller ikke tilkøbsbilletter.

Jeg har en telefon med et ældre operativsystem end Android 5 / iOS 11 og vil ikke kunne bruge app’en efter opdateringen. Mister jeg mit pendlerkort?

Du mister ikke dit pendlerkort. Du kan ikke opdatere til DOT Billetter app, fordi din telefons operativsystem ikke er understøttet, men du vil fortsat kunne vise dit gyldige pendlerkort i DOT Mobilpendlerkort app.

Du vil dog ikke kunne forny dit pendlerkort eller købe tilkøbsbilletter. I stedet for DOT Billetter app anbefaler vi dig at benytte Rejsekort pendlerkort eller Rejsekort pendler kombi.

Hvorfor lukker I for ældre operativsystemer end Android 5 / iOS 11 i DOT Billetter app?

Vi vælger at understøtte de operativsystemer, som Google og Apple vedligeholder af sikkerhedsmæssige årsager.

Google og Apple udvikler operativsystemerne til smartphones og beslutter, hvilke telefoner der kan opdateres, og hvornår de ikke længere sikkerhedsmæssigt vil understøtte de ældste operativsystemversioner. Den fravælgelse er uden for vores kontrol.

Jeg bruger DOT Mobilpendlerkort app – hvordan får jeg DOT Billetter app?

Forudsat at du har Android OS version 5 / iOS version 11.4 eller en nyere version, vil din DOT Mobilpendlerkort app automatisk opdatere til DOT Billetter app, når den nye app ligger i App Store/Google Play.

Hvis du har en iOS version mellem 11 og 11.4, skal du opdatere din telefons operativsystem for at kunne se appen i App Store.

Hvilke billetter er tilgængelige i DOT Billetter app?

Du kan købe følgende billetter til rejser på Sjælland, Lolland-Falster og Møn i DOT Billetter app:

  • Enkeltbillet (2-8 zoner)
  • Enkeltbillet (over 8 zoner)
  • Pendlerkort
  • City Pass Small og Large (24, 48, 72, 96 og 120 timer)
  • DSB 1’ Regionaltog tillæg
  • Cykelbillet (8 zoner)
  • Cykelbillet (over 8 zoner)
  • Tilkøbsbillet (1 zone)