Hjælp til DOT Billetter app

In English

Her finder du hjælp til at bruge DOT Billetter app. Hvis du har DOTs gamle app, Mobilbilletter app, installeret, anbefaler vi dig at skifte til DOT Billetter app, da DOT Mobilbilletter app er lukket ned.

Spørgsmål og svar
Hvilke billetter er tilgængelige i DOT Billetter app?

Du kan købe følgende billetter til rejser på Sjælland, Lolland-Falster og Møn i DOT Billetter app:

  • Enkeltbillet (2-8 zoner)
  • Enkeltbillet (over 8 zoner)
  • Pendlerkort
  • City Pass Small og Large (24, 48, 72, 96 og 120 timer)
  • DSB 1’ Regionaltog tillæg
  • Cykelbillet (8 zoner)
  • Cykelbillet (over 8 zoner)
  • Tilkøbsbillet (1 zone)
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge DOT Billetter app?

Hent DOT Billetter app i App Store eller Google Play.

  1. Åbn DOT Billetter app’en
  2. Indtast dit telefonnummer og tryk Fortsæt
  3. Indtast den tilsendte sms-kode og tryk Fortsæt
  4. Nu er du klar til at købe enkeltbilletter.
  5. Hvis du vil købe et pendlerkort, fortsætter du med at indtaste dine personlige informationer under Profil i øverste venstre hjørne.
  6. Første gang, du køber billet, har du mulighed for at gemme dit betalingskort. Du kan også vælge at betale med MobilePay eller at betale med betalingskort uden at gemme det.
Hvor køber jeg en enkeltbillet til metro?

Hvis du har pendlerkort, der inkluderer zone 1, 2, 3 eller 4 og har fravalgt metro tillægget, kan du rejse med metro ved at købe en tilkøbsbillet (1 zone). Tilkøbsbilletten giver dig adgang til metro i dit pendlerkorts gyldighedszoner plus en ekstra zone i tilkøbsbillettens gyldighedstid.

Her finder du tilkøbsbillet (1 zone):

En enkeltbillet med gyldighed i metroens zoner giver adgang til rejser med metroen.

Hvor køber jeg en tilkøbsbillet (1 zone)?

Her finder du tilkøbsbilletten til 1 zone:

Jeg har skiftet telefon / geninstalleret app'en - hvordan gendanner jeg mine billetter og min profil?

Hvis du skifter telefon, gendanner telefonens fabriksindstillinger eller geninstallerer app’en, vil du af sikkerhedsmæssige årsager ikke automatisk kunne gendanne dine billetter og din profil ved kun at indtaste dit telefonnummer.

Til gendannelsen skal du bruge en kombination af dit telefonnummer og din e-mailadresse. Derfor anbefaler vi dig at gemme din e-mailadresse under Profil > Din information inden ændringen.

Sådan gendanner du:

  1. Indtast dit telefonnummer i DOT Billetter app og indtast aktiveringskoden, du modtager via SMS.
  2. Hvis du tidligere har gemt din e-mail på din profil, vil appen spørge, om du vil gendanne din brugerprofil, og det skal du svare ja til.
  3. Når du har indtastet din e-mailadresse, modtager du en e-mail med et link.
  4. Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
  5. Du bliver nu sendt tilbage til app'en, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
  6. Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Profil eller i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskortoplysninger ikke automatisk.
  7. Dine tilladelser til lokationsbestemmelse og modtagelse af pushnotifikationer vil også blive nulstillet. Dem gendanner du under Profil.

Hvis du ikke har gemt din e-mailadresse og har brug for at gendanne dine billetter i app’en, kan du få hjælp hos DOTs kundecenter på tlf. 70 15 70 00 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Jeg har skiftet telefonnummer - hvordan gendanner jeg mine billetter og min profil?

Hvis du skifter telefonnummer, kan du gendanne dine billetter og din profil, hvis du forinden har registreret din e-mailadresse under Profil > Din information

Sådan gendanner du:

  1. Log ud af appen under Profil og luk appen.
  2. Åbn appen og indtast dit nye telefonnummer i DOT Billetter app. Indtast aktiveringskoden, du modtager via SMS.
  3. Gå til Profil (øverst til venstre) og vælg menupunktet ”Gendan bruger”
  4. Indtast din e-mailadresse i feltet. Når du har indtastet din e-mailadresse, modtager du en e-mail med et link.
  5. Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
  6. Du bliver nu sendt tilbage til app'en, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
  7. Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Profil eller i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskortoplysninger ikke automatisk.
  8. Dine tilladelser til lokationsbestemmelse og modtagelse af pushnotifikationer vil også blive nulstillet. Dem gendanner du under Profil.

Hvis du ikke har gemt din e-mailadresse og har brug for at gendanne dine billetter i app’en, kan du få hjælp hos DOTs kundecenter på tlf. 70 15 70 00 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Hvor skifter jeg sprog i DOT Billetter app?

Sproget i DOT Billetter app følger det sprog, du har valgt på din telefon.

Det er pt. ikke muligt at vælge et andet sprog i appen end det, du har valgt på din telefon.

Appen findes på dansk og engelsk. Hvis du har valgt et andet sprog på din telefon end dansk, vil appen blive vist på engelsk.

Behøver jeg oplyse min e-mailadresse eller mit navn for at registrere mig i DOT Billetter app?

Når du køber pendlerkort, er du nødt til at oplyse din e-mailadresse, dit navn og din fødselsdato. Navn og fødselsdato er nødvendige, for at kontrolpersonalet kan validere din billet. E-mailadressen er nødvendig for at du kan modtage kvitteringer og for at du kan gendanne dine billetter, hvis du logger ud af appen eller geninstallerer den.

Hvis du kun køber enkeltbilletter, kan du nøjes med at registrere dig med dit telefonnummer. Vi anbefaler dog, at du gemmer din e-mailadresse under Profil i app'en (øverste venstre hjørne).

Med kombinationen af dit telefonnummer og din e-mailadresse kan du selv gendanne dine billetter og din profil, hvis du skifter telefon, telefonnummer eller geninstallerer app'en.

Hvorfor bliver jeg bedt om at give tilladelse til lokalisering i DOT Billetter app?

Det er frivilligt, om du vil give DOT Billetter app tilladelse til at "se" din lokation.

Du er dog nødt til at give tilladelse til lokalisering, hvis du ønsker at benytte hurtig-køb knapperne til zonebilletter. For at udstede en billet til 2-8 zoner, skal vi kende din startzone. Det kan vi kun, hvis du giver din tilladelse til lokalisering.

Hvis du ikke ønsker at give tilladelse til lokalisering, kan du bestille en billet ved at vælge "Køb billet" knappen og foretage en fra-til søgning.

Hvorfor er der kun hurtig-køb knapper til 2 og 3 zoner?

Af pladsmæssige årsager er der kun hurtig-køb knapper til to typer zonebilletter. Når du downloader appen første gang, er 2 og 3 zoner standard, fordi det er de billetter, der sælges flest af.
Hurtig-køb knapper på app forsiden

Hurtig-køb knapperne vil dog ændre sig til de zoneantal, du plejer at købe, efter de første 10 billetter. Hvis du vil købe et andet zoneantal end dem, der står på hurtig-køb knapperne, skal du søge billetten frem via ”Køb billet” knappen og foretage en fra-til søgning.

Husk at lukke og åbne app’en, for at hurtig-køb knapperne skal ændre sig til dit mest købte zoneantal.

Kan jeg have flere brugerprofiler i DOT Billetter app med samme e-mailadresse?

Nej. I DOT Billetter app kan en e-mailadresse kun benyttes til én profil.

Du kan altså ikke benytte den samme e-mailadresse til din og fx dine børns profiler.

Hvor finder jeg kvitteringer for mine køb i DOT Billetter app?

Du vil både modtage kvitteringer i DOT Billetter app og e-mailkvitteringer, hvis du har registreret dig med din e-mailadresse i appen.

E-mailkvitteringer kan fra- og tilvælges i app’en under Profil / Tilladelser.

Kvitteringer i appen findes under Profil / Tidligere køb.

Jeg kan ikke se DOT Billeter app i App Store/Google Play?

DOT Billetter app understøtter operativsystem version iOS 11.4 eller Android 5 og nyere versioner. 

Hvis din telefon ikke kan opdateres til disse versioner, vil du ikke kunne installere DOT Billetter app på din telefon.

Hvis du er pendlerkort bruger, henviser vi dig til at købe Rejsekort pendlerkort eller Rejsekort pendler kombi.

Hvis du typisk køber enkeltbilletter, henviser vi dig til rejsekort, billetter i automat SMS-billetter bestilt via telefon

Hvorfor understøtter appen ikke ældre operativsystemer end Android 5 / iOS 11.4?

Vi vælger at understøtte de operativsystemer, som Google og Apple vedligeholder af sikkerhedsmæssige årsager.

Derfor understøtter DOT Billetter app operativsystem Android 5 og iOS 11.4 - og nyere versioner.

Hvis din iPhone har en operativsystem-version mellem 11 og 11.4 skal den først opdateres til nyeste operativsystem.

Google og Apple udvikler operativsystemerne til smartphones og beslutter, hvilke telefoner der kan opdateres, og hvornår de ikke længere sikkerhedsmæssigt vil understøtte de ældste operativsystemversioner. Den fravælgelse er uden for vores kontrol.

Når jeg åbner DOT Mobilbilletter app, får jeg en serverfejl?

DOTs gamle app, DOT Mobilbilletter app, lukkede ned den 19. november 2019. Vi anbefaler dig at opdatere til DOTs nye app, DOT Billetter app.

Hvor finder jeg kvitteringer for mine køb i den gamle DOT Mobilbilletter app?

Du finder kvitteringer for dine køb i DOT Mobilbilletter app på siden https://dinoffentligetransport.dk/kvittering

Dine kvitteringer vil være tilgængelige et år efter dine køb på ovenstående side.

Hvordan gendanner jeg mine billetter i DOT Billetter app?

Dine billetter og din købshistorik gendannes ikke automatisk, når du af- og geninstallerer DOT Billetter app, eller når du skifter telefonnummer.

Hvis du har gemt din e-mailadresse i DOT Billetter app, kan du gendanne ved at følge denne guide:

  1. Indtast dit telefonnummer i DOT Billetter app og indtast aktiveringskoden, du modtager via SMS.
  2. Følg anvisningerne i app'en for at gendanne din brugerprofil via e-mail.
  3. Når du har indtastet din e-mailadresse, modtager du en e-mail med et link.
  4. Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
  5. Du bliver nu sendt tilbage til app'en, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
  6. Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Profil eller i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskortoplysninger ikke automatisk.
  7. Hvis informationerne ikke er korrekte, kan du kun hente dine gyldige billetter ind i app'en med hjælp fra kundeservice.

Hvis du ikke har gemt din e-mailadresse, kan få hjælp til gendannelse ved at ringe til DOTs kundeservice på telefon 7015 7000 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Guide: Sådan gendanner du billetter og købshistorik, hvis du har adgang til e-mail via mobiltelefon

Guide: Sådan gendanner du billetter og købshistorik, hvis du har adgang til e-mail via computer

Kontakt os vedrørende hjælp til DOT Billetter app'en.