Hjælp til DOT Billetter app

In English

Hvis du er kunde i den gamle DOT Mobilbilletter app og har spørgsmål til, hvordan du opdaterer til DOT Billetter app, eller ikke har mulighed for at hente den nye DOT app, kan du måske finde hjælp her.

Spørgsmål og svar
Hvorfor står der i en popup, at salget i den gamle DOT Mobilbilletter app stopper den 20. juli?

Vi anbefaler dig at opdatere den gamle DOT Mobilbilletter app til den nyeste version (2.2.3). Så vil du få den korrekte information om, at app’en lukker for salget den 19. november.

Hvorfor lukker den gamle DOT Mobilbilletter app?

I slutningen af Juni lancerede vi DOT Billetter app, som samler alle billetprodukter på Sjælland og øerne. I den forbindelse erstattede DOT Billetter app’en den gamle DOT Mobilpendlerkort app.

Da DOT Billetter app tilbyder de samme billetter som DOT Mobilbilletter app – og flere til – er det nu tid at erstatte gamle DOT Mobilbilletter app med DOT Billetter app.

Hvilke billetter er tilgængelige i DOT Billetter app?

Du kan købe følgende billetter til rejser på Sjælland, Lolland-Falster og Møn i DOT Billetter app:

  • Enkeltbillet (2-8 zoner)
  • Enkeltbillet (over 8 zoner)
  • Pendlerkort
  • City Pass Small og Large (24, 48, 72, 96 og 120 timer)
  • DSB 1’ Regionaltog tillæg
  • Cykelbillet (8 zoner)
  • Cykelbillet (over 8 zoner)
  • Tilkøbsbillet (1 zone)
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge DOT Billetter app?

Hent DOT Billetter app i App Store eller Google Play.

  1. Åbn DOT Billetter app’en
  2. Indtast dit telefonnummer og tryk Fortsæt
  3. Indtast den tilsendte sms-kode og tryk Fortsæt
  4. Tryk på Profil > Betalingskort i venstre øverste hjørne og vælg Tilføj nyt kort for at gemme dit betalingskort.
  5. Nu er du klar til at købe enkeltbilletter.
  6. Hvis du vil købe et pendlerkort, fortsætter du med at indtaste dine personlige informationer under Profil i øverste venstre hjørne.
Hvorfor lukker I for ældre operativsystemer end Android 5 / iOS 11.4 i DOT Billetter app?

Vi vælger at understøtte de operativsystemer, som Google og Apple vedligeholder af sikkerhedsmæssige årsager.

Derfor understøtter DOT Billetter app operativsystem Android 5 og iOS 11.4 - og nyere versioner.

Hvis din iPhone har en operativsystem-version mellem 11 og 11.4 skal den først opdateres til nyeste operativsystem.

Google og Apple udvikler operativsystemerne til smartphones og beslutter, hvilke telefoner der kan opdateres, og hvornår de ikke længere sikkerhedsmæssigt vil understøtte de ældste operativsystemversioner. Den fravælgelse er uden for vores kontrol.

Min telefons operativsystem er for gammelt til DOT Billeter app. Hvor skal jeg nu købe billetter?

DOT Billetter app understøtter operativsystem version iOS 11.4 eller Android 5 og nyere versioner. 

Hvis din telefon ikke kan opdateres til disse versioner, og du er pendlerkort bruger, henviser vi til at købe Rejsekort pendlerkort eller Rejsekort pendler kombi.

Hvis din telefon ikke kan opdateres til disse versioner, og du køber enkeltbilletter, henviser vi dig til rejsekort, billetter i automat, billet hos buschaufføren eller SMS-billetter

Jeg har skiftet telefon / geninstalleret app'en - hvordan gendanner jeg mine billetter og min profil?

Hvis du skifter telefon, gendanner telefonens fabriksindstillinger eller geninstallerer app’en, vil du af sikkerhedsmæssige årsager ikke automatisk kunne gendanne dine billetter og din profil ved kun at indtaste dit telefonnummer.

Til gendannelsen skal du bruge en kombination af dit telefonnummer og din e-mailadresse. Derfor anbefaler vi dig at gemme din e-mailadresse under Profil > Din information inden ændringen.

Sådan gendanner du:

  1. Indtast dit telefonnummer i DOT Billetter app og indtast aktiveringskoden, du modtager via SMS.
  2. Følg anvisningerne i app'en for at gendanne din brugerprofil via e-mail.
  3. Når du har indtastet din e-mailadresse, modtager du en e-mail med et link.
  4. Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
  5. Du bliver nu sendt tilbage til app'en, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
  6. Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Profil eller i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskortoplysninger ikke automatisk.

Hvis du ikke har gemt din e-mailadresse og har brug for at gendanne dine billetter i app’en, kan du få hjælp hos DOTs kundecenter på tlf. 70 15 70 00 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Jeg har skiftet telefonnummer - hvordan gendanner jeg mine billetter og min profil?

Hvis du skifter telefonnummer, kan du gendanne dine billetter og din profil, hvis du forinden har registreret din e-mailadresse under Profil > Din information

Sådan gendanner du:

  1. Indtast dit telefonnummer i DOT Billetter app og indtast aktiveringskoden, du modtager via SMS.
  2. Gå til Profil (øverst til venstre) og vælg menupunktet ”Gendan bruger”
  3. Indtast din e-mailadresse i feltet. Når du har indtastet din e-mailadresse, modtager du en e-mail med et link.
  4. Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
  5. Du bliver nu sendt tilbage til app'en, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
  6. Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Profil eller i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskortoplysninger ikke automatisk.

Hvis du ikke har gemt din e-mailadresse og har brug for at gendanne dine billetter i app’en, kan du få hjælp hos DOTs kundecenter på tlf. 70 15 70 00 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Behøver jeg oplyse min e-mail eller mit navn for at registrere mig i DOT Billetter app?

Nej, i DOT Billetter app behøver du kun oplyse dit telefonnummer. Så er du klar til at købe enkeltbilletter – lige som i den gamle DOT Mobilbilletter app.

Vi anbefaler dig dog at gemme din e-mailadresse under Profil i app'en (øverste venstre hjørne).

Med kombinationen af dit telefonnummer og din e-mailadresse kan du selv gendanne dine billetter og din profil, hvis du skifter telefon eller geninstallerer app'en.

Er jeg nødt til at give tilladelse til GPS-lokalisering i DOT Billetter app?

Nej, til forskel fra den gamle DOT Mobilbilletter app kan du købe alle former for billetter uden at sige ja til GPS-lokalisering.

Du kan dog ikke benytte hurtig-køb knapperne til zone- og cykelbillet, da de forudsætter, at der købes billet fra ”Min lokation”. Den kender app’en ikke uden din tilladelse til GPS-lokalisering.

Hvis du har givet GPS-tilladelse, men der er dårlig GPS-forbindelse, vil du ikke være blokeret i at købe en billet lige som i DOT Mobilbilletter app. Du kan stadigvæk købe billet ved at foretage en fra-til søgning.

Hvor finder jeg en hurtig-køb knap til for eksempel 4 zoner?

Hvis du er DOT Mobilbilletter app bruger, er du vant til hurtig-køb knapper til 2-8 zoner. Af pladsmæssige årsager er der kun hurtig-køb knapper til to typer zonebilletter (2 og 3 som standard) samt tilkøbsbillet (1 zone) og cykelbillet i DOT Billetter app.

Hurtig-køb knapper på app forsiden

Hvis du vil købe et andet zoneantal, skal du søge billetten frem via ”Køb billet” knappen og foretage en fra-til søgning.

Men efter 10 billetkøb husker app’en dine foretrukne antal zoner. Så hvis du for eksempel har købt flest 4- og 5-zonersbilletter, skifter hurtig-køb knapperne til 4 og 5 zoner.

Husk at lukke og åbne app’en, for at ændringen slår igennem.

Kan jeg have flere brugerprofiler i DOT Billetter app med samme e-mailadresse?

Nej. I DOT Billetter app kan en e-mailadresse kun benyttes til én profil.

Du kan altså ikke benytte den samme e-mailadresse til din og fx dine børns profiler.

Hvor finder jeg kvitteringer for mine køb i DOT Billetter app?

Du vil modtage e-mailkvitteringer for køb af pendlerkort.

I løbet af første kvartal 2020 vil du kunne modtage e-mailkvitteringer for alle typer køb.

Denne mulighed kan fra- og tilvælges i app’en under Profil / Tilladelser.

Alle køb registreres endvidere i app’en under Profil / Tidligere køb.

Hvor finder jeg kvitteringer for mine køb i den gamle DOT Mobilbilletter app, efter den er lukket?

Selvom DOT Mobilbilletter app lukker, har du stadig adgang til dine  kvitteringer på siden https://dinoffentligetransport.dk/kvittering