FAQ

Oftest stillede spørgsmål
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager min SMS-billet?

Når du køber en SMS-billet, får du en kvittering med alle informationer på e-mail. Denne e-mail kvittering kan du vise i bussen, toget og metroen, hvis du ikke har modtaget din SMS-billet. Husk din mobil, som beviser, at billetten er købt af dig.

Jeg har tastet det forkerte telefonnummer ind, hvad gør jeg?

Hvis du har lavet en tastefejl i telefonnummeret, kan du kontakte os for hjælp.

Hvis landekoden fremgår to gange, behøver du ikke gøre noget, da e-mailen også gælder som billet, så længe du har din telefon på dig.

Ring til os

DOT Kundeservice

Tlf.: +45 7015 7000

Er mit City Pass gyldigt til alle busser, tog og metro?

Ja, alle busser, tog og metro i hovedstaden er inkluderet. City Pass gælder også til havnebusserne, som fx krydser kanalen til Operaen.

Giver City Pass mig billigere transport?

Ud over at det er meget nemmere for dig, så er City Pass også en billig løsning. Til sammenligning koster en enkeltbillet til to zoner 24 kr., 3 zoner 36 kr. og 4 zoner 48 kr. Derfor skal du ikke køre mange ture, før dit City Pass er tjent ind.

Koster det noget at modtage City Pass som SMS-billet?

Normalt er det gratis at modtage SMS-billetter som City Pass. Er du i tvivl, kan du kontakte din udbyder for at høre nærmere.

Kan vi få leveret vores City Pass på forskellige mobilnumre?

Ja, men det kræver, at du gennemfører et køb for hvert mobilnummer. Det er en fordel at have sit City Pass på sin egen mobil, så det er muligt at splitte op, hvis I vil forskellige ting i København.

Hvad hvis min mobil løber tør for strøm?

Vi kan kun anbefale, at du sørger for at lade din mobil op, så den ikke løber tør. Du kan få en kontrolafgift, hvis du ikke kan vise din SMS-billet.

Virker SMS-billetten på alle slags telefoner?

Ja, du kan modtage SMS-billetter på alle typer af mobiltelefoner. Det behøver ikke at være en smartphone.

Kan jeg købe City Pass som en papirbillet?

Ja, du kan købe det i Københavns Lufthavn, på Københavns Hovedbanegård og på tog- og metrostationer.

Københavns Lufthavn

  • I billetautomaterne i terminal 3 og på metro- og togperronerne

Københavns Hovedbanegård

  • I billetautomaterne i ankomsthallen og på perronerne
  • Ved hovedindgangen i billetsalget, der har åbent mandag til søndag fra kl. 07-22

Tog- og metrostationer

  • I alle billetautomater på stationerne

Turistinformationen over for Tivoli

  • På selvbetjeningsskærmen iSpot
Kan jeg købe City Pass til flere personer?

Ja, men så skal I altid rejse sammen, da et City Pass kun gælder til et telefonnummer. 

Alternativt skal du gennemføre et særskilt køb for person med hvert deres mobilnummer. Det er en fordel at have sit City Pass på sin egen mobil, så det er muligt at splitte op, hvis I vil forskellige ting i København.

Husk at det er gratis at tage to børn under 12 år med på dit City Pass.