DOT Billetter app
Periodekort og billetter i DOT Billetter app
Her er de månedskort og billetter, du kan købe i DOT Billetter app til rejser med bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn. Har du købt et Ungdomskort, et Erhvervs- eller Virksomhedskort, kan du hente det i DOT Billetter app.
Billetter
Enkeltbilletter til voksne og børn (12-15 år)
Pendler20
Rejs 2-3 dage om ugen på samme strækning
Pendlerkort
Rejs alt det, du vil, på din strækning
Cykelbillet Metro
Tag cyklen med i metroen udenfor myldretid
Metrotillæg
Hvis du gerne vil med metroen, men dit Pendlerkort eller Pendler20 er uden metro
Tilkøbsbillet til pendlere
Rejs 1 zone længere og evt. med metro
City Pass
Rejs frit med bus, tog og metro i 24-120 timer
DSB 1' tillægsbillet
Gyldig på DSB 1' i regionaltog sammen med billet eller periodekort
Billet til hund
En stor hund skal have en børnebillet
Køb billet inden du rejser
Få din personlige afgangstavle i DOT Billetter app
Få pengene retur
Eventbilletter i DOT Billetter app

Spørgsmål til DOT Billetter app
Hent DOT Billetter app i App Store eller Google Play.
- Åbn DOT Billetter appen
- Indtast dit telefonnummer og tryk Send SMS
- Indtast den tilsendte SMS-kode og tryk Fortsæt
- Nu er du klar til at købe enkeltbilletter.
- Hvis du vil købe et pendlerkort eller Pendler20, vil du blive guidet til at indtaste dine personlige informationer under bestillingen.
- Første gang, du køber billet, har du mulighed for at gemme dit betalingskort. Du kan også vælge at betale med MobilePay eller at betale med betalingskort uden at gemme det.
Din telefon skal have operativsystem Android 8, iOS 15 eller nyere versioner.
- Åbn DOT Billetter appen
- Indtast dit telefonnummer og tryk Send SMS
- Indtast den tilsendte SMS-kode og tryk Fortsæt
Nu er du klar til at bestille billetter - Hvis du vil købe et Pendlerkort eller Pendler20, indtaster du dine personlige informationer (navn, fødselsdato og e-mail) under bestillingen.
Nej. I DOT Billetter app kan du kun have én profil. Du kan altså ikke bruge samme mailadresse til din og fx dine børns profiler.
Du bestemmer selv, om du vil give DOT Billetter app tilladelse til at "se" din lokation. Det gør det nemmere at købe billetter, når du er på farten.
Hvis du giver din tilladelse til, at appen kan se din lokalisering, kan du benytte dig af hurtig-køb knappen til billetter. Vil du købe en billet til 2-8 zoner, skal vi nemlig kende din startzone, og den kan appen automatisk finde, hvis den kender din lokation.
Du har også mulighed for at lave en fra-til søgning fra din lokation. Så vil appen automatisk søge fra nærmeste stoppested eller station.
Hvis du ikke ønsker at give tilladelse til lokalisering, kan du bestille en billet ved at trykke på Billet og lave en fra-til-søgning fra en adresse, et sted, et navngivet stoppested eller en station.
- Tryk på Mit DOT nederst til højre
- Tryk på tandhjulet øverst til højre
- Tryk på Betalingskort og derefter Tilføj nyt kort
- Indtast din betalingskortoplysninger og vælg Gem
- Bekræft din betalingskortoplysninger via MitID
- Nu er du klar til at købe Enkeltbilletter
Når du køber en billet i DOT Billetter app, gemmer vi dit telefonnummer og dine betalingskortsoplysninger (hos Billwerk+), valgt sprog, din telefonmodel og operativsystem version samt din app-version.
Hvis du har købt et periodekort, gemmer vi også dit navn, din fødselsdato og din e-mailadresse.
Hvis du kun køber billetter, har du mulighed for at lade os gemme din e-mail, og så kan du nemt overfører dine billetter og kvitteringer, når du skifter telefonnummer eller af- og geninstallerer appen. Derudover gemmer vi din billethistorik i form af billettype- og ordrenummer, startzone, antal zoner på billetten eller periodekortet, købstidspunkt, gyldighedsperiode, gyldighedsområde (gyldige zoner) og Billwerk+-transaktionsnummer.
Endelig gemmer vi dine søgekriterier (for eksempel din lokations geokoordinator, stoppested/station eller en adresse) før købet af billetten eller periodekortet. Det gør vi for at kunne opklare, om der er sket fejl, hvis du for eksempel klager over en kontrolafgift.
Når du betaler med betalingskort, registreres oplysninger om dit betalingskort kun hos Billwerk+, som er DOTs leverandør af betalingsløsninger. Hvis du gemmer betalingskortet i appen, gemmer DOT oplysningen om betalingskorttypen. Alle overførsler af betalingskorttransaktioner sker krypteret og i overensstemmelse med de regler, der fastsættes af betalingskortudbyderne.
Vi vil i en periode gemme information, om du har sagt ja eller nej til at teste vores Beta-app.
I forbindelse med levering af trafikinformation kan vi behandle oplysning om dine valgte personlige afgangstavler eller linjer/stop samt din brug af trafikinformationen i appen.
Vi gemmer dine oplysninger i 3 år, fra dit køb er foretaget, hvorefter vi sletter dem, herunder også det, du søgte på, da du bestilte billetten, Dog gemmes oplysninger omfattet af bogføringsloven i løbende år plus 5 år, det vil sige data relateret til selve billetten, herunder også Billwerk+ transaktionsnummeret.
Gemmer du din e-mail i appen, kan du nemt gendanne billetter og købshistorik, hvis du får en ny telefon eller får brug for at geninstallere DOT Billetter app.
Du kan finde langt de fleste billetter og kort til rejser på Sjælland, Lolland-Falster og Møn.
- Enkeltbillet (2-8 zoner)
- Enkeltbillet (9+ zoner)
- Pendlerkort
- Pendler20
- Tilkøbsbillet til pendlerkort
- Metrotillæg til pendlerkort og Pendler20
- DSB 1' regionaltog Tillæg til pendlerkort og Pendler20
- Cykelbillet Metro
- City Pass Small og Large (24, 48, 72, 96 og 120 timer)
- City Pass X-Large, Vest og Syd (24 timer)
- DSB 1’ Regionaltog Tillægsbillet
- Ungdomskort (zone 1-99, 100-199, 200-299). Køb på mitungdomskort.dk
- Erhvervskort/Virksomhedskort. Køb på DSBs Erhvervsportal
- Eventbillet
Når du har modtaget billetten eller periodekortet i appen, kan du begynde din rejse. Billetten skal være aktiv, så du kan fremvise den ved billetkontrol. Du risikerer at få en kontrolafgift, hvis du køber billetten efter påstigning i toget/bussen/metroen.
De fleste enkeltbilletter, der købes i appen, bliver gyldige med det samme. Når du køber City Pass og Eventbillet, kan du sætte gyldigheden til at et fremtidigt tidspunkt.
Ja, hvis du gerne vil tage metroen med dit pendlerkort eller Pendler20 (til zone 1, 2, 3 eller 4) en enkelt gang og har fravalgt metrotillæg, kan du tage metroen alligevel, hvis du køber en Tilkøbsbillet (1 zone).
Med en tilkøbsbillet kan du tage metroen i pendlerkortets gyldighedszoner plus 1 ekstra zone i Tilkøbsbillettens gyldighedstid. Den ekstra zone skal støde op til gyldighedszonerne på dit pendlerkort.
Ja, skal du rejse en zone længere end du plejer, kan du købe en tilkøbsbillet til pendlerkort og Pendler20 i appen.
Du vil både modtage kvitteringer i DOT Billetter app og på e-mail, hvis du har gemt din mailadresse i appen.
Du kan til- og fravælge e-mail-kvitteringer i appen under Profil & kvitteringer / Tilladelser.
Kvitteringer i appen findes i Mit DOT - Profil & kvitteringer (Tandhjulet) - Tidligere køb.
Gælder dit Ungdomskort i hovedstaden (zone 1-99), Sjælland Vest (zone 100-199), Sjælland Syd (zone 200-299), så kan du hente det i DOT Billetter app.
Ungdomskort med andre gyldighedsområder finder du i DSB app.
Sådan henter du dit Ungdomskort:
- Hent DOT Billetter app
- Indtast dit telefonnummer i appen og tryk Send SMS
- Indtast den tilsendte sms-kode
- Tryk på Mit DOT nederst til højre, på tandhjulet øverst til højre og derefter på Mine oplysninger. Indtast din e-mailadresse og tryk på Gem ændringer
- Åbn den tilsendte e-mail og tryk på linket for at verificere din e-mailadresse
- Luk og åbn appen
- Hent DOT Billetter app, hvor du plejer at hente dine apps
- Åbn appen, indtast dit telefonnummer og tryk Send SMS
- Indtast den tilsendte SMS-kode og tryk Fortsæt
- Nu får du automatisk dit Erhvervskort i appen
- Kortet er aktivt fra første gyldighedsdag.
Ja, hvis du har gemt din mailadresse i DOT Billetter app, kan du gendanne dine billetter.
Sådan gør du:
- Hent DOT Billetter app ned på din nye telefon
- Åbn appen, indtast dit telefonnummer og tryk Send SMS
- Indtast den tilsendte SMS-kode og tryk Fortsæt
- Nu bliver du spurgt, om du vil gendanne din brugerprofil. Det svarer du ja til.
- Indtast din e-mailadresse og tryk på Gendan bruger. Nu vil du modtage en e-mail med et link.
- Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
- Du bliver nu sendt tilbage til appen, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
- Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Mit DOT: Tryk på tandhjulet og tryk på Betalingskort – eller indtast dem i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskortoplysninger ikke automatisk.
- Dine tilladelser til lokationsbestemmelse og modtagelse af pushnotifikationer vil også blive nulstillet. Dem gendanner du under Mit DOT: Tryk på tandhjulet og tryk på Tilladelser
Har du ikke gemt din mailadresse i appen, kan vi hjælpe dig på 7015 7000.
Ja, hvis du har gemt din mailadresse i DOT Billetter app, kan du gendanne dine billetter.
Sådan gør du:
- Åbn DOT Billetter app
- Ret dit telefonnummer i appen: Tryk på Mit DOT nederst til højre og tryk på tandhjulet øverst til højre. Øverst på siden (Profil og kvitteringer) står dit telefonnummer. Tryk på pilen til højre for telefonnummeret.
- Indtast dit nye telefonnummer
- Luk tastaturet (tryk på pilen, der vender nedad på tastaturet) og tryk på Send SMS-kode
- Indtast SMS-koden, som du modtager på SMS.
Ja, det kan du godt, men som udgangspunkt følger sproget det sprog, du har valgt på din telefon.
Hvis du har valgt et andet sprog end dansk, vil appen blive vist på engelsk. Du kan dog også skifte sproget i DOT Billetter app: Tryk på Mit DOT nederst til højre, tryk på tandhjulet øverst til højre og tryk på Sprog.
Hvis DOT har en begrundet mistanke om misbrug, eller forsøg på misbrug, spærrer vi dit mobilnummer for køb af billetter i DOT Billetter app.
Misbrug kan fx være køb efter påstigning i bus/tog/metro, at overføre billetter eller pendlerkort mellem forskellige kunder eller forsøg på at ændre billetten.
Er dit mobilnummer spærret for køb af billetter i DOT Billetter app, vil du som udgangspunkt fortsat kunne købe mobilbilletter i DOT SMS-billet, automater og med rejsekort. Ved misbrug af systematisk eller særlig grov karakter kan et mobilnummer dog også blive spærret for køb i DOT SMS-billet. Omvendt kan en kunde også blive spærret for køb i DOT Billetter app, hvis kunden systematisk har misbrugt DOT SMS-billet.
Som udgangspunkt kan alle telefonnumre uanset landekode registreres i appen. Desværre er det i perioder nødvendigt at spærre enkelte landekoder for køb, hvis der finder systematisk misbrug sted fra et land. I så fald vil appen vise en fejlbesked om, at der er spærret for registrering.
Hvis din SMS-kode bare udebliver, uden du får fejlbesked, kan du kontakte os på 7015 7000.