Rejs frit i 24, 48, 72, 96 eller 120 timer

Hvad er DOT Billetter - Scan & Rejs?
Sådan fungerer DOT Billetter – Scan & Rejs
City Pass Small
City Pass Small |
---|
Rejs i Københavns centrum samt Københavns Lufthavn (zone 1-4) |
24 timer: 100 kr. |
City Pass Large
City Pass Large |
---|
Rejs i hele hovedstadsområdet inkl. Københavns centrum og Københavns Lufthavn (zone 1-99) |
24 timer: 200 kr. |
City Pass Small eller City Pass Large?

Spørgsmål til City Pass købt i Scan & Rejs
DOT Billetter - Scan og Rejs er en app, som hentes og åbnes, ved at du scanner en QR-kode på plakater med teksten ‘Scan for public transport’. Du skal ikke hente den i App Store/Play Store og installere den.
Du kan nemt købe City Pass Small og City Pass Large i appen og blive hurtigt klar til at rejse.
Her kan du læse mere om City Pass
DOT Billetter - Scan & Rejs fungerer som en instant app på Android smartphones og et appklip på iPhone smartphones. Læs mere her:
Læs mere om instant apps til Android smartphones
Læs mere om appklip til iPhonesBilletter købt i DOT Billetter - Scan og Rejs bliver gyldige med det samme, så vent med at købe billet, hvis du ikke skal rejse endnu.
For at bruge DOT Billetter - Scan & Rejs er mindstekravene til operativsystemet:
- iOS 16.4 eller nyere (iPhone 8 eller nyere modeller)
- Android 8 eller nyere
Du scanner QR-koden, vælger mellem et City Pass Small eller City Pass Large samt hvor mange dage, det skal gælde. Derefter udfylder du den e-mailadresse, vi skal sende kvitteringen til, hvorefter du betaler for billetten med Apple Pay/Google Pay eller betalingskort.
Hvis du allerede har installeret DOT Billetter appen, vil det være den, der åbner. Du kan også købe dit City Pass dér.
Hvis du har lukket DOT Billetter – Scan & Rejs og dermed din billet, kan du genfinde din billet på følgende måde:
- Tryk på linket i kvitteringsmailen, du modtog på den oplyste e-mailadresse
- Gå til rejs.app websiden og tryk på ‘Buy here for iPhone’ eller ‘Buy here for Android’ knappen
- Scan QR-koden på denne side
Særligt for iOS:
- Søg på ”dot” og genfind appen
- Gå til dit appbibliotek ved at swipe mod højre på dit skrivebord og søg på ”dot”
Særligt for Android:
- Gå til Indstillinger, gå til undermenu Apps og tryk på ”DOT Billetter”
- Gå til Play Store og søg på ”DOT Billetter” og tryk på ”Prøv nu”
Billetter købt via DOT Billetter - Scan & Rejs bliver leveret til og gemt på den smartphone, hvorpå købet er gennemført, og knyttes til det aktuelle installations-ID.
Hvis du gendanner din smartphone’s fabriksindstillinger eller rydder appens data (gælder kun Android), vil du ikke kunne genfinde din billet, da installations-ID'et ændrer sig derved.
Hvis det er sket for dig, skal du kontakte DOT Kundeservice.
I DOT Billetter appen - Scan & Rejs, kan du købe flere City Passes på én mobil enhed. Du kan også købe et City Pass på hver af dine mobiler, så du ikke er afhængig af at rejse sammen hele tiden.
Derfor kan det være en fordel at have dit City Pass på din egen mobil, så du kan dele jer op, hvis I vil opleve forskellige ting under rejsen.
Hvis I rejser flere sammen og ikke følges ad hele tiden, anbefaler vi, at I køber en billet på hver jeres smartphone.
Nej. Når du køber et City Pass i DOT Billetter - Scan og Rejs er det gyldigt med det samme og kan derfor ikke tilbagebetales.
I særlige tilfælde kan du få dine penge retur, hvis du ikke havde mulighed for at bruge billetten pga. tekniske fejl eller driftsstop hos trafikselskaberne uden mulighed for erstatningstransport. Læs om tilbagebetalingsregler her.
DOT Billetter - Scan og Rejs er en mini udgave af DOT Billetter og udgives på samme platform. Det betyder, at hvis den fulde DOT Billetter app er installeret på din telefon, vil den åbne ved scanning af QR-koden.
Du kan dog også købe City Pass i DOT Billetter app.
Du kan i mailen finde et link til din billet, hvis du ikke kan genfinde appen ved kontrol.
Vi beder om din e-mailadresse, så vi kan sende dig en kvittering for købet, og for at vi kan kan betjene dig i DOT Kundeservice, hvis det skulle opstå problemer.
Din e-mailadresse er også den eneste måde vi kan finde dig igen i vores system, udover via dit Scan og Rejs kundenummer, som står på din billet.
Det er også for at kunne sende dig en kvittering og for at vi kan yde dig kundeservice hvis det skulle opstå problemer.
Hvis du oplever problemer med DOT Billetter – Scan & Rejs, kan du kontakte DOT Kundeservice.
Med City Pass Small kan du rejse med offentlig transport, bus, tog og metro, i centrum af København.
Med City Pass Large kan du rejse med offentlig transport, bus, tog og metro, i hele hovedstadsområdet (Storkøbenhavn).
Med City Pass Small kan du eksempelvis rejse til:
- Københavns Lufthavn
- Tivoli
- Den Lille Havfrue
- Experimentarium i Hellerup
Med City Pass Large kan du rejse til samme destinationer som City Pass Small samt eksempelvis:
- Kronborg Slot i Helsingør
- Frederiksborg Slot i Hillerød
- Vikingeskibsmuseet i Roskilde
- Frilandsmuseet i Kongens Lyngby
- Louisiana i Humlebæk
Ja. Du kan rejse med alle offentlige transportmidler, bus, tog og metro, inden for gyldighedsområdet og –tiden angivet på billetten.
City Pass er en god billet hvis du foretager mere end 4 rejser på samme dag.
Når du rejser fra lufthavnen til Københavns centrum, skal du købe en billet til 4 zoner.
Hvis du rejser lokalt inden for Københavns centrum, kan du ofte nøjes med en billet til 2 zoner.
Rejsende med voksenbillet må have 2 børn under 12 gratis med.
Udløbstiden vil stå på billetten.
Ja, børn mellem 12-15 år og børn, der rejser alene, kan købe et City Pass til halv pris.
Husk, at hver betalende voksen kan medbringe 2 børn under 12 år gratis.
Ja, du kan købe City Pass Small og Large i billetautomaterne på alle tog- og metrostationer.
Du kan modtage en bøde, hvis du ikke kan vise din billet i DOT Billetter appen - Scan & Rejs til kontrollørerne.
Derfor er det en god idé at sikre, at din mobil er fuldt opladet, inden du forlader hjemmet.
Ja, hvis du aktiverer 'Vis min placering' på din telefon, kan du se din placering på kortet. Dette kan vise dig, om du er inden for eller uden for billettens gyldighedsområde.
DOT Billetter appen - Scan & Rejs bruger ikke din lokationsdeling og gemmer ikke dine oplysninger.