City Pass

Kom nemt og trygt rundt med offentlig transport i København og på hele Sjælland med City Pass.

Dansk / English 

Med et City Pass kan du rejse både billigt og nemt rundt med bus, tog, metro og havnebus - hele døgnet.

Du kan købe City Pass til fem forskellige områder:

  • City Pass Small dækker Københavns centrum inkl. Københavns Lufthavn (zone 1-4)

  • City Pass Large dækker hele Hovedstadsområdet inkl. Københavns centrum (zone 1-99)

  • City Pass X-Large* dækker København, hele Sjælland og øerne (zone 1-299)

  • City Pass Vest* dækker Vestsjælland (zone 101-199)

  • City Pass Syd* dækker Sydsjælland (zone 201-299)

*City Pass X-Large, Vest og Syd kan kun købes i DOT Billetter app.

Se zonerne på et kort her

Køb City Pass her

Du kan købe dit City Pass digitalt i DOT Billetter app eller i billetautomaterne på alle tog- og metrostationer.

Download DOT Billetter app her:

APP STORE

GOOGLE PLAY

Med City Pass kan du:

  • Rejse ubegrænset med bus, tog og metro
  • Komme nemt til og fra lufthavnen uden at tænke på salgssteder, billettyper og zoner
  • Gratis tage to børn under 12 år med på dit City Pass

Stor fleksibilitet til en god pris

Med et City Pass har du friheden til at køre i bus, tog og metro så ofte, du vil – og dit City Pass bliver en bedre og bedre forretning, jo mere du bruger det.

  • City Pass Small (24-120 timer)
    Pris: 80-300 kr.
  • City Pass Large (24-120 timer)
    Pris: 160-600 kr.
  • City Pass X-Large (24 timer)
    Pris: 260 kr.
  • City Pass Vest (24 timer)
    Pris: 160 kr.
  • City Pass Syd (24 timer)
    Pris: 160 kr.

Med et City Pass kan du tage to børn under 12 år med gratis. Børn 12-16 år kan købe City Pass til halv pris.

 

Oplev med City Pass

København og hele Sjælland er fuld af muligheder for oplevelser og med et City Pass kan du komme rundt til dem alle.

Find inspiration til rejser og oplevelser på vores turistsite

Planlæg din rejse med rejseplanen

 

Køb City Pass som SMS-billet (kun City Pass Small og Large)
Sådan køber du City Pass som SMS-billet (OBS: Dette købsmodul lukker 1. juli 2021)
  1. Følg linket herunder
  2. Udfyld formularen
    (NB. Brug fold-ud menuen 'Type Country' til at vælge landekode)
  3. Modtag dit City Pass og kvittering på SMS og e-mail med det samme

Køb City Pass som sms-billet

OBS: Dette købsmodul lukker pr 1. juli 2021.

Har du spørgsmål?

www.publictransport.dk kan du finde mere generel information om den offentlige transport.

Du er også velkommen til at ringe til DOT Kundeservice på tlf. 7015 7000.

Spørgsmål og svar om City Pass
Skal I bruge mere end ét City Pass?

På DOT Billetter app kan I købe flere City Pass på én mobil.

I kan også købe City Pass på hver jeres mobil. Så er I ikke afhængige af at rejse sammen hele tiden.

Det kan derfor være en fordel at have sit City Pass på sin egen mobil, så det er muligt at splitte op, hvis I vil forskellige ting i København.

Hvordan kan jeg se, hvornår mit City Pass udløber?

Hvis du har City Pass i DOT Billetter app

Så kan du se udløbstidspunktet på billetten i app'en.

Hvis du har købt City Pass i en billetautomat

Så kan du se udløbstidspunktet på selve billetten.

Hvis du har købt City Pass som SMS-billet

Hvis du har købt City Pass som SMS-billet, er din kvittering på mail eller SMS er gyldig som billet, så længe du kan vise den på din mobil.

På dagen, hvor dit City Pass træder i kraft, modtager du igen SMS-billetten, så den ligger øverst i dine beskeder og er lige til at bruge.

Hvis du ikke modtager SMS'en, kan du bruge e-mail kvitteringen sammen med det telefonnummer, billetten er købt til.

Er mit City Pass gyldigt til alle busser, tog og metro?

Ja, alle busser, tog og metro i hovedstaden er inkluderet. City Pass gælder også til havnebusserne, som fx krydser kanalen til Operaen.

Kan jeg bruge City Pass i havnebusserne?

Ja, City Pass kan også bruges til havnebusserne, som bl.a. stopper ved Operaen, Nyhavn og Det Kongelige Bibliotek.

Giver City Pass mig billigere transport?

Ud over at det er meget nemmere for dig, så er City Pass også en billig løsning. Til sammenligning koster en enkeltbillet til to zoner 24 kr., 3 zoner 36 kr. og 4 zoner 48 kr. Derfor skal du ikke køre mange ture, før dit City Pass er tjent ind.

Hvad hvis min mobil løber tør for strøm?

Det er dit ansvar at sørge for at lade din mobil op, så den ikke løber tør for batteri.

Du kan få en kontrolafgift, hvis du ikke kan vise din billet i DOT Billetter app til kontrolpersonalet.

Virker SMS-billetten på alle slags telefoner?

Ja, du kan modtage SMS-billetter på alle typer af mobiltelefoner. Det behøver ikke at være en smartphone.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager min SMS-billet?

Når du køber en SMS-billet, får du en kvittering med alle informationer på e-mail. Denne e-mail kvittering kan du vise i bussen, toget og metroen, hvis du ikke har modtaget din SMS-billet. Husk din mobil, som beviser, at billetten er købt af dig.

Jeg har tastet det forkerte telefonnummer ind, hvad gør jeg?

Hvis du har lavet en tastefejl i telefonnummeret, kan du kontakte os for hjælp.

Hvis landekoden fremgår to gange, behøver du ikke gøre noget, da e-mailen også gælder som billet, så længe du har din telefon på dig.

Ring til os

DOT Kundeservice
Tlf.: +45 7015 7000

Koster det noget at modtage City Pass som SMS-billet?

Normalt er det gratis at modtage SMS-billetter som City Pass. Er du i tvivl, kan du kontakte din udbyder for at høre nærmere.