Hvis du har problemer med DOT Mobilbilletter app'en kan nedenstående problemstillinger måske være en hjælp. Hvis ikke, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: 7015 7000.

Klik på overskrifterne for at læse mere.

Når du opdaterer fra version 1.7 til 2.0.0, skal du første tilmelde dig med dit telefonnummer, før du vil kunne se dine Mobilklippekort.

Når du har tilmeldt dig, finder du antal klip på dit Klippekort i menuen (de tre striber oppe i venstre hjørne). På iOS ligger de i bunden af menuen, på Android ligger de i toppen, se eksempler nedenfor (iOS til venstre, Android til højre).

Screenshot af iOS-version hvor resterende klip vises nederst     Screenshot af Android-version hvor resterende klip vises øverst

Du finder også antallet af klip på dit Mobilklippekort og udløbsdato i selve købsflowet på følgende måde:

  1. Vælg den billet, du vil købe. Hvis du har valgt en billet (2-8 zoner), som kan købes med klippekortet, og der er klip nok til billetten, vil den foreslåede betalingsmetode være klippekortet
  2. Hvis du ikke har klip nok, kan du få adgang til info om klippekortet ved at klikke på den foreslåede betalingsmetode (for eksempel et betalingskort)
  3. I oversigten, som fremkommer, vil du kunne se antal klip og hvornår klippene udløber

    

Læs først informationen under "Jeg kan ikke finde mine klippekort". Hvis du havde et gyldigt Mobilklippekort i den tidligere version af app'en, og det ikke er blevet overført, da du geninstallerede app'en og tilmeldte dig med dit telefonnummer, kan det skyldes, at den tidligere version af app'en var registreret med et andet telefonnummer end dit nuværende. Så vil Mobilklippekort ikke blive overført automatisk, når du tilmelder dig. Kontakt DOT kundeservice og bed dem overføre Mobilklippekortet til dit nuværende telefonnummer. Husk at have det gamle telefonnummer klar. 

Er der tale om, at dine klippekort ikke er blevet overført, skal du under alle omstændigheder henvende dig til DOT kundeservice.

Den nye app har en tvungen opdatering. Hvis du har haft den tidligere version installeret, betyder det at du først og fremmest skal opdatere app'en. Derefter skal du tilmelde dig ved at indtaste dit telefonnummer og acceptere handelsbetingelserne. Når du har tilmeldt dig vil du få en aktiveringskode på sms, som du skal indtaste. Se flowet nedenfor.

Screenshot af besked om den påkrævede opdatering     Screenshot af tilmeldingsbesked     Screenshot af indtastning af telefonnummer    Screenshot af modtaget aktiveringskode på sms     Screenshot af indtastet aktiveringskode

Hvis din telefon er sat til dansk, vises DOT Mobilbilletter app automatisk på dansk. Er din telefon sat til andre sprog, skifter app'en sprog til engelsk. Det er desværre ikke muligt at skifte sprog i indstillinger i iOS versionen (iPhone). Det vil blive muligt i en senere opdatering af iOS app'en. Nogle iPhone brugere oplever i øjeblikket en fejl, der gør, at app'en taler engelsk, selvom deres telefon er sat til dansk. Dette kan afhjælpes ved at af- og geninstallere appen. Dette skal muligvis gøres flere gange, før app'en skifter sprog til dansk.

Hvis dit klippekort er blevet overført (se antal klip i menuen), men du ikke får mulighed for at betale med det efter opdateringen til version 2.0.0, så prøv at lukke ned for app’en og åbne den igen.

Vær opmærksom på, at hvis du går i gang med at købe en billet på 2-8 zoner, vil app'en automatisk foreslå betaling med dit Mobilklippekort, hvis du har klip nok. Øvrige billetter skal betales med betalingskort. Hvis du er faktura-kunde (erhvervsløsning), vil betaling med faktura automatisk blive foreslået, selvom du har klippekort.

Du kan aktivt ændre betalingsmetoden ved at trykke på betalingsmetode-knappen. På den næste side kan du selv vælge betalingsmetode.

    

I produktoversigten i app’en og på billetterne vises der på nuværende tidspunkt kun ”kontantprisen", uanset om du betaler med klip fra klippekort eller betalingskort. Dog betaler du kun prisen for antallet af benyttede klip, hvis du betaler med et klippekort. Så i tilfældet, hvor du købes en 2-zonersbillet, betaler du kun 15 kr. (7,5 kr. per klip), selvom der står 24 kr. på billetten. I købsflowet i Android versionen vises prisen i antal klip, hvis du har klip nok til den valgte billet. I iOS købsflowet vises en blanding.

Dette vil blive rettet i næste version af app'en.

Det skyldes, at DOT Mobilbilletter app 2.0.0 den 19/4 blev lagt på en helt ny platform, som ikke har forbindelse med den gamle. Det er derfor ikke muligt at vise tidligere billetkøb i app’en.

Men du kan fortsat finde din billet-historik på kvitteringssiden her. Du skal pt. ved en fejl indtaste dit telefonnummer to gange for at få adgang til oversigten.

Hvis du oplever, at du ikke kan downloade version 2.0.0 af DOT Mobilbilletter app i App Store, kan du prøve at afinstallere version 1.7 af app’en først og derefter hente app’en i App Store.

Muligheden for at få hjælp til at finde antal zoner på din rejse bliver genindført i næste version af DOT Mobilbilletter app (lanceres inden for få uger). Det var desværre ikke muligt i version 2.0.0.

Indtil da kan du finde hjælp til antal zoner ved at tælle zoner på zonekort ophængt på stationer eller på zonekortet her på hjemmesiden. Tag udgangspunkt i startzonen, som er anført på stationen/busstoppestedet. Du kan også slå din rejse op på rejseplanen.dk og se antal zoner dér, hvis du søger på rejser på 2-8 zoner.

Følg vejledningen på siden her vedrørende overflytning ved skift af telefonnummer

Følg vejledningen på siden her